הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 6, 2024

סאונה שוויצרית? 21.1.2024

מטוס מדגם CS-100, של חברת Swiss, היה בהנמכה לשדה התעופה של דרזדן, כאשר הצוות הכריז חירום עקב קיטור (Steam) בתא הטייסים. נחתו בשלום. החברה הבהירה כי לא היה מדובר בעשן, אלא באדים.

אני מקליד את השורות הללו יומיים אחרי התקרית ונכון לעכשיו המטוס עדיין על הקרקע וזה מטוס שעושה כמה קטעי טיסה ביום. כנראה יש תקלה משמעותית ויש קושי לתקנה במקום בו המטוס נמצא.

יש מטוסים הרגישים ללחות, במערכת המיזוג, בעיקר בגבהים נמוכים. לרוב רואים את זה בקבינה, הנוסעים מוטרדים מענני לחות היוצאים מפתחים שבין הקירות והתקרה והצוות פשוט אומר להם שזו לחות במערכת המיזוג ושזה נורמלי. לרוב מערכות המיזוג במטוסים יש רכיב מפריד מיםWater Separator  . תפקידו להפחית לחות באוויר, לרמה שתהיה נוחה לנוסעים. במטוסי 737, לדוגמה, הרכיב מותקן אחרי ה-Air Cycle Machine, בדרך של האוויר ל-Mix Manifold (משם האוויר מפוזר לקבינה או לתא הטייסים). אם הרכיב הזה תקול, במקרים מסוימים עלולה להיכנס לחות גבוהה לקבינה, או לתא הטייסים. במטוסי 787, בהם המיזוג מתבסס על אוויר חיצוני יש מערכת de-humidification שתפקידה לספוח את הלחות מהאוויר שבקבינה, להזרים לקבינה אוויר יבש ואת האוויר הלח אל מתחת לרצפה. מערכת Humidification, שעושה את הפעולה ההפוכה, פועלת רק בשיוט. למיטב ידיעתי אין לתקלה כזו צ'קליסט… לכן, חשוב בהגיון. להפסיק את ה-PACK זו אולי אופציה לא רעה, בפרט שאירוע כזה קורה ממש לקראת הנחיתה.

  • Incident: Swiss BCS1 at Dresden on Jan 21st 2024, steam in cockpit (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס