נשארה בחוץ, 21.9.2024
בטיסת נוסעים של חברת התעופה של סרי לנקה, מסידני לקולומבו (זמן טיסה של כ-10 שעות), הקצינה הראשונה יצאה לשירותים והקברניט לא אפשר לה לשוב. ככל הידוע לי, ממה שהתפרסם בתקשורת, הקברניט זעם על כך שהקצינה הראשונה לא ארגנה איש צוות קבינה שיכנס וישב בקוקפיט, בזמן שהיא יוצאת. ככל הנראה נהלי החברה מחייבים שבכל עת יהיו נוכחים שני אנשי צוות התא הטייסים. אחרי דין ודברים קולני, בהתערבות צוות הקבינה, הקברניט אפשר לה לשוב. הקצינה הראשונה הגישה תלונה אחרי הנחיתה. הקברניט קורקע על ידי החברה ולאחר מכן התפטר. רשות התעופה של סרי לנקה פתחה בחקירה.
יש לא מעט חברות המחייבות הימצאות של שני אנשי צוות, בכל עת, בתא הטייסים. זאת בעקבות מקרים בהם טייסים התאבדו ולקחו עימם את המטוס נוסעיו וצוותו. המקרה המפורסם ביותר היה German Wings, בשנת 2015. האם דייל, במושב המשקיף, יכול למנוע מטייס לרסק את המטוס אם כך החליט לעשות? ספק רב, אבל זה הנוהל. בין זה ובין מריבה ומניעת כניסה לתא של טייס, יש מרחק רב. חילוקי דעות ואפילו פעולה שלא בדיוק לפי הנוהל, אפשר לפתור וליישב. קוקפיט זה לא משחק ילדים.