נפילת מסיכות, 29.3.2024
מטוס מדגם CS-300, של חברת Air Baltic, יצא לטיסה מהלסינקי לריגה. כאשר המטוס הגיע לגובה 14,000 רגל, נפלו כל המסכות בקבינה. הדיחוס פעל כראוי. הצוות עצר טיפוס והמשיך ליעד, מרחק של 50 דקות טיסה, תוך שמירת גובה זה.
בבדיקה על הקרקע התברר כי חיווי שגוי של גובה קבינה גרם למסכות ליפול אוטומטית.
נפילת מסכות שלא לצורך עלולה להתרחש מכמה סיבות. ב-CFSM שלנו יש התייחסות למצב זה. כאשר נפלו כל המסכות, ההנחיה הינה להתייחס לכך כאל בריחת דיחוס אמיתית, אלא אם הקברניט הנחה אחרת. בכל מקרה, על צוות הקבינה ליידע את הקברניט מידית על נפילת מסכות.
אי אפשר להגזים בחשיבות ההודעה לקברניט. בתאונת 522 HELIOS, כל מה שהיה חסר, כדי להציל את המטוס, על כל יושביו, היה טלפון מהקבינה, לעדכן את הקברניט שנפלו מסכות החמצן בתא. אמנם נפילת מסיכות, המדליקה נורית PASS OXY–ON, אמורה להדליק Master Caution עם OVERHEAD, אבל עובדה שהיה צוות שפספס את זה, כי היה עסוק בהתראות אחרות.