הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מרץ 11, 2024

נחיתת אונס קטלנית, 9.2.2024

מטוס מנהלים מדגם Challenger 604 היה בדרכו משדה התעופה של קולומבוס אוהיו, לשדה התעופה Naples שבפלורידה. במהלך ההצטרפות הצוות הודיע לבקר כי הם בחירום עקב אבדן שני מנועים. הבקר נתן להם אישור לנחות, על מסלול 23, אולם הם השיבו כי הם לא יצליחו להגיע למסלול. המטוס ביצע נחיתת אונס על כביש מהיר, במהלכה, ככל הנראה, פגע במשאית ובעוד רכב. המטוס עלה באש ונמחה. בתאונה נהרגו 2 מתוך 5 יושבי המטוס. ככל הנראה יושבי כלי הרכב לא נהרגו.

מה גרם לשני מנועים לאבד כוח בהצטרפות? זה בוודאי ייחקר על ידי NTSB. למרבה המזל לפחות חלק מיושבי המטוס נותרו בחיים, כך שיוכלו לסייע לשפוך אור על התאונה. שני המנועים הם כידוע מערכות נפרדות. כביית שני מנועים במקביל, בוודאי תגרום לחוקרים לחפש את הגורם המשותף. זה יכול להיות פגיעה בציפורים, בעיות במערכת הדלק, כמות דלק לא מספקת או טעות אנוש אחרת.

איבוד כוח על שני מנועים בטיסה הוא אירוע שיכול להיגמר ב"נס" (כמו הנחיתה על ההדסון או בשדות התירס של רוסיה) או להיגמר בתאונה קטלנית. זה מתחיל במזל… איפה זה קורה ומתי וממשיך ביכולות של הצוות. במצב כזה נדרש הצוות לתעצומות נפש ומקצוענות, שכן אין הרבה זמן ומרחב לקבלת החלטות וכל החלטה עלולה לגזור את דינם לחיים או למוות. לפחות מהקלטת הקשר הטייס נשמע קר רוח וענייני.

  • Accident Bombardier CL-600-2B16 Challenger 604 N823KD, (aviation-safety.net)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס