נחיתת אונס קטלנית, 9.2.2024
מטוס מנהלים מדגם Challenger 604 היה בדרכו משדה התעופה של קולומבוס אוהיו, לשדה התעופה Naples שבפלורידה. במהלך ההצטרפות הצוות הודיע לבקר כי הם בחירום עקב אבדן שני מנועים. הבקר נתן להם אישור לנחות, על מסלול 23, אולם הם השיבו כי הם לא יצליחו להגיע למסלול. המטוס ביצע נחיתת אונס על כביש מהיר, במהלכה, ככל הנראה, פגע במשאית ובעוד רכב. המטוס עלה באש ונמחה. בתאונה נהרגו 2 מתוך 5 יושבי המטוס. ככל הנראה יושבי כלי הרכב לא נהרגו.
מה גרם לשני מנועים לאבד כוח בהצטרפות? זה בוודאי ייחקר על ידי NTSB. למרבה המזל לפחות חלק מיושבי המטוס נותרו בחיים, כך שיוכלו לסייע לשפוך אור על התאונה. שני המנועים הם כידוע מערכות נפרדות. כביית שני מנועים במקביל, בוודאי תגרום לחוקרים לחפש את הגורם המשותף. זה יכול להיות פגיעה בציפורים, בעיות במערכת הדלק, כמות דלק לא מספקת או טעות אנוש אחרת.
איבוד כוח על שני מנועים בטיסה הוא אירוע שיכול להיגמר ב"נס" (כמו הנחיתה על ההדסון או בשדות התירס של רוסיה) או להיגמר בתאונה קטלנית. זה מתחיל במזל… איפה זה קורה ומתי וממשיך ביכולות של הצוות. במצב כזה נדרש הצוות לתעצומות נפש ומקצוענות, שכן אין הרבה זמן ומרחב לקבלת החלטות וכל החלטה עלולה לגזור את דינם לחיים או למוות. לפחות מהקלטת הקשר הטייס נשמע קר רוח וענייני.