הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 9, 2025

מטוס עלה באש ביציאה לטיסה, 28.1.2025

מטוס מדגם A321, של חברת Air Busan, היה במהלך דחיפה לאחור, ביציאה לטיסה מ-Busan להונג קונג. מסיבה שעדיין לא הובררה, פרצה אש בירכתי המטוס, ככל הנראה באחד מתאי האחסון של כבודת היד. כל הנוסעים ואנשי הצוות (176 בסך הכול) התפנו מהמטוס באמצעות מגלשות. תוך דקות האש יצאה משליטה והקבינה החלה לבעור, עד שהאש חדרה דרך ה"כתר" (Crown הכינוי לתקרת המטוס). שירותי הכבאות הגיעו למטוס וטיפלו בדליקה. המטוס נמחה. 

מאפס למאה, תוך שניות. מיציאה שגרתית לטיסה, לאירוע מסכן חיים והרבה חיים. על פי פרסומים שונים, לקח לשירותי הכבאות מספר דקות להגיע לזירה. ככל הנראה המדיניות שלהם הינה לוודא שהנוסעים והצוות התפנו ולא לנסות להיכנס למטוס לכבות את האש, רק מבחוץ. תחנות הכיבוי של שדות התעופה ממוקמות לרוב בקרבת המסלולים, שם הסיכון הגבוה. צוות הקבינה אמור לזהות סיכון מתפתח ולפעול באופן נחרץ, להילחם באש, להודיע לקברניט ולהבין, כמה שיותר מהר, אם יש על מה להילחם או שעדיף להתפנות. הפנמת האירוע והכרזת חירום, על ידי צוות הטייסים, יכולים לקצר את הזמנים ולהציל חיים. האם העובדה שכל הנוסעים יצאו בשלום, בהתחשב במה שרואים בתצלום, היא נס? אולי, אבל בעיקר תרגולת שבוצעה באופן יעיל ומוצלח. 

  • Accident: Busan A321 at Busan on Jan 28th 2025, fire during departure preparations
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס