הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 20, 2024

מותו של קברניט, 8.10.2024

קברניט İlçehin Pehlivan, בן 59, הפעיל טיסה של חברת Turkish מסיאטל לאיסטנבול, על מטוס מדגם A350. כאשר המטוס היה בשמי צפון מזרח קנדה, הקברניט איבד את ההכרה. ניסיונות להציל את חייו במטוס לא צלחו והוא נפטר. הצוות הנותר, קברניט וקצין ראשון, פנו דרומה וסטו לנחיתה בניו יורק.

מיד צצה השאלה, מדוע הצוות בחר לסטות לשדה כל כך מרוחק, והאם לא היו לו אפשרויות אחרות, קרובות יותר. כאשר איש צוות נכנס לנבצרות (Incapacitation) לדבר יש משמעויות לגבי בריאותו שלו, שלום המטוס ונוסעיו. מובן, שאם מדובר בצוות יחיד, אם איש הצוות חי ואינו מסוגל לתפקד או שנפטר, מדובר במצב חירום שבו מתבקש לנחות בשדה המתאים הקרוב (בצפון מזרח קנדה אין הרבה כאלה, אבל מעט דרומה יש). כאשר הצוות מוגבר, יש הרבה יותר אפשרויות בחירה. אם איש הצוות נפטר (מותו נקבע על ידי מי שמורשה לקבוע מוות), הדחיפות להביאו לטיפול מתבטלת ונותרת הבחירה של הצוות להיכן לטוס. במקרה דנן, הפרטים אינם לגמרי ידועים, אבל ככל הנראה הוא קיבל אירוע לבבי בתא המנוחה ומותו נקבע די מהר. לפי תרשים הנתיב, יתכן שהצוות שקל לנחות בשדה קרוב, אבל מותו ייתר את האופציה הזו. בכל מקרה בצוות היו עוד קברניט וקצין ראשון פעילים. מכאן, הבחירה לאיזה שדה לסטות עברה למבצעי החברה ואלה כנראה החליטו שניו יורק הוא היעד המועדף. פטירה של איש צוות במטוס, עלולה להיות אירוע טראומתי לכל הצוות, טייסים ואצד"א כאחד וגם לנוסעים. גם את זה כדאי לקחת בחשבון, גם בביצוע הטיסה עצמה (אין הרבה ברירה, המטוס באוויר) וגם להמשך פעילות.

RIP.

  • Incident: THY A359 near New York on Oct 8th 2024, captain died in flight (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס