הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 6, 2024

לסנטה קלאוס זה לא היה מפריע, רק אומר, 20.1.2024

מטוס מדגם B739, של חברת KLM, היה בדרכו מאמסטרדם ל-Rovaniemi, כאשר הצוות החליט להסתובב ולחזור לאמסטרדם. הסיבה-תקלה במערכת נגד התקרחות. בהסבר לנוסעים הקברניט אמר שאמנם אין בעיה לטוס ליעד, אבל תהיה בעיה לצאת משם (באמת מעניין ומנחם את מי שרוצה להגיע ליעד), עקב הטמפרטורות הנמוכות ביעד, לכן, בהתייעצות עם מטה החברה, החליטו לחזור הביתה.

החלטה כמובן לגיטימית, הרי Rovaniemi הוא שדה, בצפון פינלנד, שם קר… בדקתי מה היה מזג האוויר באותו יום ביעד ובשדה המוצא. בשעה שהתרחשה התקרית (בסביבות 13:30 UTC), היעד היה לגמרי נקי, CAVOK עם טמפרטורות של מינוס 21 מעלות לערך. לעומת זאת מעט אחרי הגעה היה צפוי שיתחיל שלג. אף כי טמפרטורה קרה, בפני עצמה אינה מחייבת ANTI-ICE, הרי שמשקעים בטמפרטורה קרה, בוודאי שכן. אם יש תקלה במערכת וסביר להניח שיהיה צורך בשיגור MEL, ברור שהוא ידרוש להימנע מתנאי התקרחות. בשדה המוצא, לעומת זאת, שררו תנאים שסביר להניח הצריכו שימוש ב-ANTI ICE פה ושם, במהלך ההצטרפות. יש תקלות, שכאשר הן מתרחשות באוויר, הן לא מגבילות את המטוס בכלום, בעוד כאשר המטוס משוגר MEL עליהן, הוא מוגבל. דוגמה-PACK. תקלה במערכת ANTI ICE לעומת זאת מגבילה, כי כתוב Avoid Icing Conditions. מה קורה אם בשדה אליו אתה טס ובכל הסביבה יש תנאי התקרחות? לא לכל דבר יש פתרון בצפר.

  • Incident: KLM B739 enroute on Jan 20th 2024, de-icing system failed (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס