הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 12, 2025

להיתקע במאוריציוס? 2.11.2024

מטוס מדגם B773, של חברת Air France, יצא לדרכו מפאריז למאוריציוס. כאשר שייט מעל קרואטיה, הצוות החליט לחזור לפאריז, עקב תקלה, יחסית נדירה, ב-MCP. בוחר המהירות לא פעל, משמע שלא היה ניתן לכייל מהירות בחלון.

מאוריציוס הינו אי, באוקיינוס ההודי, מזרחית ממדגסקר. אורכו כ- 60 קילומטר ורוחבו כ-45. באי העצמאי שלטו מספר מדינות אירופאיות, ביניהן הולנד, צרפת ובריטניה.

האם אפשר לטוס ככה? אין לתקלה כזו NNC. אפשר לטוס, אבל צריך לנהל את המהירות ידנית או דרך ה-FMC. מדוע לא להמשיך ליעד? אני מניח שהצוות עשה תהליך קבלת החלטות, במסגרתו התייעצו עם מטה החברה ובדקו גם מה אומר ה-MEL, למרות שהוא כמובן לא מיועד לניהול תקלות בטיסה. מעיון בספר מתברר שאין סעיף המאפשר שיגור עם תקלה כזו. אם כך, לא ניתן היה לשגר את הטיסה חזור. להיתקע במאוריציוס בהמתנה לתיקון או לפאנל MCP חלופי? ככל שבמטה החברה סברו שזה לא רעיון טוב. מכיוון שהיו עוד מעל אירופה, ההחלטה נפלה לחזור לשדה המוצא. המטוס חזר, נחת בשלום ואחרי שעתיים יצא שוב לדרך.

  • Incident: France B773 enroute on Nov 2nd 2024, MCP speed selector failed
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס