הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אפריל 5, 2024

כמה? 25.10.2022

מעקב. בידיעון 20-23, שפורסם ב-8.10.2023, הבאתי את הסיפור המרתק על מטוס B773, של חברת Singapore, שביצע Diversion לשדה משנה Batam, סמוך לסינגפור ונחת שם עם מעט מאד דלק, אחרי שביצע מספר הליכות סביב. בדוח הסופי, שבעקבותיו פורסם מאמר, לא נכתב עם כמה דלק המטוס נחת…

לאחרונה הגיעו פרטים, לא רשמיים, מתוך החקירה, ל-Simon, האיש מאחורי אתר The Aviation Herald, ממנו אני מצטט לעיתים קרובות.

התברר כי, במהלך המתנה לשיפור מזג האוויר בסינגפור, הצוות ראה (קשר עין) את אזור Batam ומכיוון שמזג האוויר שם נראה נקי, הם החליטו להשתמש בו כשדה משנה והרשו לעצמם להאריך את הריתוק ליד סינגפור בעוד שני סבבים. לאחר שני הסבבים, מכיוון שלא חל שיפור במצב ביעד, עם 3.5 טון במכלים, הצוות הכריז חירום דלק ופנה לשדה המשנה החדש. הצוות הציב את עצמו בגישת VOR למסלול 22, אולם המגדל דיווח להם על רוח גב חזקה, עם משבים עד 30 קשר, כך שהם נאלצו ללכת סביב. כאשר הלכו סביב, כמות דלק הייתה 2.8 טון. הצוות נכנס לתהליך ILS למסלול 04, אולם נאלץ ללכת סביב במינימה, בהיעדר קשר עין, עם 2 טון דלק במכלים. הצוות ביצע הקפה ימנית ממנה נכנס שוב לאותו תהליך, במהלכו קיבלו התראות SINK RATE ו-PULL UP ונאלצו ללכת סביב שוב, מגובה 300 רגל, הפעם עם 1.3 טון דלק במכלים. בתוך כך תנאי מזג האוויר מהכיוון של מסלול 22 השתפרו והצוות נכנס לגישת ראיה, ממנה נחתו. הדלק בנחיתה היה 600 ק"ג ובעמדת החניה 400 ק"ג.

אני לא יודע מה אתכם, אבל עם 2 טון דלק במכלים אני חש אי נוחות מסוימת… עם 1.3 טון זו מתגברת מאד ואני, להזכירכם, טס על 737 וכאן מדובר על 777. המרחק בין התרסקות מפוארת, בתקרית הזו, לבין נחיתה עם אנחת רווחה, היה בדיוק השיפור המקרי בראות וירידת עוצמת הרוח על מסלול 22.

  • Report: Singapore B773 at Batam on Oct 25th 2022, landed significantly below required final reserve fuel (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס