ירידה מהמסלול בנחיתה, 14.9.2024
מטוס מדגם A359, של חברת Thai, בטיסה ממלבורן לבנגקוק, נחת, על מסלול 19L, אבל ירד, למשך זמן קצר, שמאלה מהאזור הסלול. כתוצאה מכך נגרם נזק ל-7 גופי תאורה (זה אומר לפחות 420 מטר). ככל הנראה נגרמו נזקים גם למטוס, שכן הוא חזר ללוח הטיסות רק 11 יום לאחר מכן.
מה יכול היה לגרום (או לתרום…) לכך שמטוס כזה מודרני ירד מהמסלול? לפי ה-METAR, שפורסם רבע שעה לפני הנחיתה, מזג האוויר לא נראה קשה במיוחד, אבל הייתה הערה לגבי אפשרות לשינוי זמני, שהחל בדיוק כאשר המטוס נחת:
TEMPO FM1245 TL1400 27015G25KT 4000 TSRA=
רוח צולבת חזקה, עם משבים, ראות שהופכת להיות מוגבלת, אחרי שהייתה 9999. כל זאת, ככל הנראה מלווה בגשם, מתחת לסופת רעמים. כפי שאנחנו מכירים את בנגקוק, יכול לרדת שם מבול, שנראה כמו מפל מים, שלא רואים כמעט כלום. כל זה בתוספת רוח צולבת חזקה ומשבית, עלול לגרום לסטייה וטעות אופטית. כבר אינו בעבר מקרים בהם מטוסים נחתו בצד או שירדו מהמסלול בתנאים כאלה.
תנאי מזג אוויר כאלה הם Threat שהצוות צריך להתכונן אליו.
