הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 14, 2023

טלטלה בהמראה 27.10.2023

מטוס מדגם 320A, של חברת Edelweiss, היה בריצת המראה, על מסלול 32 בציריך, כאשר המטוס לפתע החל להיסחף שמאלה בפראות. הצוות השתלט על המטוס והפסיק המראה, במהירות גבוהה. במהלך הפסקת ההמראה אחד הצמיגים התפוצץ.

בקישור המצורף יש סרטון, בו נראית ההמראה, כפי שצולמה מאזור תחילת מסלול. מה גרם למטוס להי סחף הצידה, לא ברור עדיין. מה שברור זה שהצוות הצליח להשתלט על המטוס ולעצור אותו, בלי לרדת מהאספלט.

לא דווח על תקלת מנוע. בכל מקרה, תקלת מנוע, במהירות גבוהה, לא אמורה לגרום למטוס סטייה כזו פתאומית, אלא משהו הדרגתי יותר. דווח על פיצוץ צמיג, אבל במהלך העצירה. על פי הסרטון, לפחות עד קטע ההשתלטות, המטוס נראה בסדר גמור. מה כן? ההמראה בוצעה עם רוח צד יחסית חזקה. במצב כזה, לעיתים נדרש לבצע תיקונים משמעותיים עם הגה הכיוון, בעזרת הדוושות ומעט עם המאזנות. ידוע על מקרים (לא מרמז שזה מה שהיה כאן, אני לא יודע) בהם טייס, שהיה עם הרגל על הדוושה, לחץ בטעות על הבלם. לחיצה על בלם של צד אחד, במהירות גבוהה, בהחלט עלולה "לזרוק" את המטוס הצידה. אם מי שמבצע את ההמראה הוא הק"ר והוא במקרה לוחץ על הבלם, הקברניט לא תמיד יכול להיות מודע לזה. אם הוא רואה את המטוס נזרק הצידה, הוא עשוי לקחת את השליטה ולבצע הפסקת המראה. יש לזכור כי לדוושה יש שלוש פונקציות. הגה כיוון והיגוי קרקע מוגבל, מתבצעים בעזרת דחיפת הדוושה. בלימה נעשית על ידי לחיצה על חלקה העליון של הדוושה. היא יכולה להתבצע גם עם דחיפה, אבל לא בהכרח. לכן, במהלך ריצת ההמראה מוטב שלא להניח את הרגליים על החלק העליון של הדוושה, כדי לא ללחוץ בטעות על הבלם. להרים את הרגל אל הבלם רק מתי שנדרש.

  • Incident: Edelweiss A320 at Zurich on Oct 27th 2023, rejected takeoff (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס