טיסה פעילה לטייס מעבר לגיל 65
אנו פועלים בכל חזית אפשרית לאור כמה תהליכים קריטיים ובעלי השפעה על הטיסה הפנים ארצית בישראל: פתיחת שדה התעופה בתמנע השנה, המיזוג בין ישראייר וסאן דור, המחסור החמור בטייסים וכוונתו של שר התחבורה, כפי שפורסמה: "הטיסות הפנים ארציות יוכלו לתפוס מקום גדול יותר גם בהשתתפות חברות זרות". לתהליכים אלו נדרש פתרון מידי. הפתרון המתבקש הוא שימוש בטייסים מוכנים ומוכרים, בעלי רישיון, כשירים ומנוסים. פנינו לחברי כנסת, לשרים, לחברי וועדת הכלכלה ולאחרים כדי לקדם ועכשיו, את האישור לטוס מעל שמי הארץ לטייס שחצה את גיל 65.
בנושא זה, יזמנו ישיבה של וועדת הכלכלה של הכנסת ובמקביל מוגשת הצעת חוק לפיה תתאפשר טיסה בארץ מעבר לגיל 65. במדינות נאורות בהן גיל הפרישה על פי חוק הוא גבוה מ- 65, ניתן להמשיך לטוס (בטיסות פנים ארציות) עד גיל הפרישה. מנהלי רת"א לשעבר, מנהלי חברות התעופה בארץ ומרבית הרופאים התעופתיים הביעו דעתם בכתב ובע"פ בעד טיסה מעבר לגיל 65 בשמי הארץ. אישור זה אינו תלוי בסטנדרט בינלאומי ונתון אך ורק להחלטת מנהל רת"א.