חיזוק ה-PM
אם בעבר הרחוק, עולם התעופה התרכז בעיקר בטייס המטיס (PF), הרי שבעשרות השנים האחרונות נוצרה הכרה בחשיבות ניטור נתיב הטיסה (על ידי שני הטייסים) ותפקידו של הטייס המנטר (PM). לא בכדי שונה השם מ"הטייס שאינו מטיס" (Pilot not Flying), המתאר מה הוא לא עושה, ל"טייס המנטר" (Pilot Monitoring), המתאר מה הוא כן עושה.
ועדת "ביצועי אנוש" (HUPER) של איגוד הטייסים הבינלאומי הפיקה "מנשר תדריך" מפורט בנושא. המסמך כולל רקע תיאורטי, ניתוח ונותן חמישה כלים לחיזוק הטייס המנטר.
Tool #1 – Managing Attentional Resources
Tool #2 – Managing Cognitive Workload
TOOL # 3 – Managing Time Pressure
Tool #4 – Managing Multi-Tasking
Tool #5 – Managing Change
ממליץ להשקיע זמן ולעיין במסמך. ניתן להורידו בקישור המצורף.