חיווי דלת תא מטען, 23.10.2024
מטוס מדגם B773, של חברת American Airlines, יצא לטיסה מלוס אנג'לס לסידני. כאשר שייט בגובה 28,000 רגל, מעל האוקיינוס השקט, כ-420 מייל מחופי ארה"ב, התקבלה (ככל הנראה) הודעת DOOR – CARGO (לא ברור איזה). הצוות הנמיך לגובה 8,000, הסתובב וחזר לשדה המוצא. חברת התעופה דיווחה כי ההודעה התגלתה כשגויה.
פרט להודעה הנוגעת ל-BULK (Plug Type Door) הבד"חים העוסקים בחיווי דלתות תא מטען FWD/AFT, במטוסי 777, מחמירים מאד ויוצאים מנקודת הנחה שהדלת אינה סגורה ומאובטחת כראוי. מטרת הבד"חים הינה להקטין את הפרש הלחצים, בין פנים המטוס וצדו החיצוני ובכך להקטין את הסיכון לפתיחת הדלת באוויר (שמשמעותה נזק מבני חמור). לשם כך מנמיכים לגובה 8,000 רגל (או גובה הבטחון האזורי) ואחרי שמגיעים לגובה הבטוח ומתחת לגובה 10,000 רגל (מדובר בתקציר, ההוראות המדויקות כתובות ב-QRH) משחררים את הדיחוס. נקודה מעניינת בבד"ח הינה כי גם אם המטוס מעל 10,000 רגל, יש לשחרר את הדיחוס, אלא שאז על הצוות לחבוש מסכות. אין התייחסות ספציפית לשלום הנוסעים. ככל הנראה ההנחה הינה כי בגובה בו המסכות נופלות, הן אכן יפלו (זה דומה לתפעול בבריחת דיחוס) וברגע שניתן יהיה הצוות ינמיך מתחת לגובה 10,000 רגל.