הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אפריל 5, 2024

התראת אש בסיפון המטען המרכזי, 22.2.2024

מטוס מטען מדגם B744, של חברת Kalitta, היה כ-600 מייל מערבית משאנון, בדרכו לאמסטרדם, כאשר הופיעה התרעת אש בסיפון המטען המרכזי. הצוות חבש מסיכות, הכריז חירום, הנמיך לגובה 26,000 רגל ופנה לנחיתה בשאנון. בדרך הופיעו עוד התרעות על תקלות במערכות שונות. הצוות התקרב לשדה ובמרחק כ-60 מייל ממנו הנמיכו במהירות לנחיתה. נחתו בשלום, על מסלול 24. המטוס נעצר על המסלול לבדיקה. שירותי הכיבוי לא זיהו שום דבר חריג. במהלך ריצת הנחיתה ההתראות פסקו. הצוות החליט להסיע לעמדת החניה, שם כיבה מנועים. בדיקה בתא המטען לא גילתה סימני אש או עשן. המטען כלל בעיקר פרחים (פרחים לאמסטרדם?..).

שבועיים קודם התרחשה תקרית דומה, למטוס של Cargolux. גם הוא עם מטען פרחים לאמסטרדם. גם הם סטו לנחיתה בשאנון ואחרי פינוי מסלול נעצרו וביצעו פינוי חירום באמצעות המגלשה. שני אירועים לכאורה דומים (עם התרעות שווא), עלולים להסתיים אחד בפינוי חירום ואחר לא, זה נכון למטוסי מטען אבל גם למטוסי נוסעים.

אש בסיפון מטען מרכזי, של מטוס מטען, היא אירוע בעל פוטנציאל קטלני. אין בתא זה אמצעי כיבוי. הדרך לדכא את האש היא על ידי שחרור הדיחוס בגובה רב, והקטנת ריכוז החמצן באוויר. לשם כך הצוות צריך לחבוש מסכות ולהנמיך לגובה שמאזן בין הצורך לשמור על בטיחותו של הצוות לבין דלילות החמצן לדיכוי האש ושם לשחרר את הדיחוס. לאחר מכן, כאשר מתקרבים ליעד, להנמיך במהירות אליו ולהגיע לנחיתה במהירות האפשרית. זו הנמכה מהירה, אבל לא הנמכת חירום במובן המוכר של בעיות דיחוס. גם אם הצוות יודע שיש לו מטען של פרחים והסיכוי לאש אמיתית הוא נמוך, אין לו את הזכות לעשות משהו שונה. העובדה שהתראת אש פסקה, איננה קריטריון כלשהו בבד"ח ואין בה להעיד אם יש אש או אין.

  • Incident: Cargolux B744 over Atlantic on Feb 5th 2024, main cargo deck fire warning (avherald.com)
  • Incident: Kalitta B744 over Atlantic on Feb 22nd 2024, fire indication followed by multiple system malfunctions (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס