הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 9, 2025

התנגשות באוויר, 29.1.2025

מטוס מדגם CRJ-700, של חברת PSA, היה בגישה לשדה התעופה Washington National, כאשר התנגש עם מסוק צבאי מדגם Blackhawk. ההתנגשות התרחשה בפיינל קצר למסלול 33, כאשר מטוס הנוסעים חצה גובה 300 רגל בהנמכה. שני המטוסים נפלו אל נהר הפוטומק. על מטוס הנוסעים היו 60 נוסעים ו-4 אנשי צוות. על המסוק הצבאי היו 3 אנשי צוות. לא נמצאו ניצולים. המקלטים אותרו והועברו לפענוח.

מטוס הנוסעים התארגן לנחות על מסלול 01, אבל המגדל הציע לו להשתמש ב-33, עקב רוחות חזקות שהתאימו יותר למסלול זה. המסוק היה בנתיב טיסת מסוקים, על הגדה המזרחית של הפוטומק, מזרחית מהשדה (יש מפת נתיבים בקישור הראשון). נראה כי שינוי המסלול לנחיתה שם את המטוס כמעט ב-Head On למסוק. המסוק הצבאי היה בקשר עם המגדל (על תדר שונה מהמטוס האזרחי), שהתריע בפניו על מטוס הנוסעים, ביקש לוודא שהמסוק בקשר עין עם המטוס המצטרף והורה לו לעבור מאחוריו. תמונת מכ"מ המופיעה בקישור מראה את התהליך עד ההתנגשות, לרבות תצוגת CA מנצנצת באדום, שהיא התרעה על סכנת התנגשות. לא ברור האם צוות המטוס ידע על המסוק, הבין מה מיקומו ויכול היה למנוע את התאונה. הסתמכות על קשר עין, נפוצה מאד בשדות בארה"ב. מתברר שיש לזה מחיר. עד כמה אפשר להסתמך על קשר עין בלילה? האם ברור שהמטוס שאנחנו רואים הוא המטוס שאנחנו אמורים לראות? 

  • Crash: PSA CRJ7 at Washington on Jan 29th 2025, midair collision with helicopter on final
  • Mid-air collision Accident Bombardier CRJ-701ER (CL-600-2C10) N709PS, Wednesday 29 January 2025
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס