התנגשות באוויר, 29.1.2025
מטוס מדגם CRJ-700, של חברת PSA, היה בגישה לשדה התעופה Washington National, כאשר התנגש עם מסוק צבאי מדגם Blackhawk. ההתנגשות התרחשה בפיינל קצר למסלול 33, כאשר מטוס הנוסעים חצה גובה 300 רגל בהנמכה. שני המטוסים נפלו אל נהר הפוטומק. על מטוס הנוסעים היו 60 נוסעים ו-4 אנשי צוות. על המסוק הצבאי היו 3 אנשי צוות. לא נמצאו ניצולים. המקלטים אותרו והועברו לפענוח.
מטוס הנוסעים התארגן לנחות על מסלול 01, אבל המגדל הציע לו להשתמש ב-33, עקב רוחות חזקות שהתאימו יותר למסלול זה. המסוק היה בנתיב טיסת מסוקים, על הגדה המזרחית של הפוטומק, מזרחית מהשדה (יש מפת נתיבים בקישור הראשון). נראה כי שינוי המסלול לנחיתה שם את המטוס כמעט ב-Head On למסוק. המסוק הצבאי היה בקשר עם המגדל (על תדר שונה מהמטוס האזרחי), שהתריע בפניו על מטוס הנוסעים, ביקש לוודא שהמסוק בקשר עין עם המטוס המצטרף והורה לו לעבור מאחוריו. תמונת מכ"מ המופיעה בקישור מראה את התהליך עד ההתנגשות, לרבות תצוגת CA מנצנצת באדום, שהיא התרעה על סכנת התנגשות. לא ברור האם צוות המטוס ידע על המסוק, הבין מה מיקומו ויכול היה למנוע את התאונה. הסתמכות על קשר עין, נפוצה מאד בשדות בארה"ב. מתברר שיש לזה מחיר. עד כמה אפשר להסתמך על קשר עין בלילה? האם ברור שהמטוס שאנחנו רואים הוא המטוס שאנחנו אמורים לראות?