הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
יוני 13, 2024

הפסקת המראה עקב מסלול לא פנוי, 22.3.2024

מטוס מדגם B787X, של חברת KLM, הסיע, התיישר והחל בריצת המראה, על מסלול 06L בטורונטו. הצוות הפסיק המראה, במהירות נמוכה, מכיוון שהמסלול לא היה פנוי. מטוס מדגם B789, של חברת LOT, שנחת, על אותו המסלול, טרם פינה אותו. מתברר כי צוות המטוס המסיע קיבל אישור להתיישר ולהמריא, כאשר המטוס הנוחת טרם פינה. כך זה נראה באתר Flightradar24.

מטוס מדגם B787X, של חברת KLM, הסיע, התיישר והחל בריצת המראה, על מסלול 06L בטורונטו. הצוות הפסיק המראה, במהירות נמוכה, מכיוון שהמסלול לא היה פנוי. מטוס מדגם B789, של חברת LOT, שנחת, על אותו המסלול, טרם פינה אותו. מתברר כי צוות המטוס המסיע קיבל אישור להתיישר ולהמריא, כאשר המטוס הנוחת טרם פינה. כך זה נראה באתר Flightradar24.

"מרשה מותנה" במסגרתו מטוס מקבל אישור להתיישר, אחרי מטוס ממריא או נוחת, הוא דבר מקובל. לקבל, תוך כדי הסעה אישור המראה, כאשר יש מטוס בריצת נחיתה, עוד לפני העלייה על המסלול, זה "חידוש" וממש לא מקובל. זה הצד של הפקח. לגבי התנהלות הצוות, זה מזכיר קצת מצב של רמזור ירוק בכביש. העובדה שיש לרכב אור ירוק, אינה נותנת לו אישור גורף להתחיל בנסיעה. אם הדרך אינה פנויה, יכנס לצומת ותיגרם תאונה, תוטל גם עליו אחריות. כך גם בטיסה. אם מקבלים אישור המראה, אבל המסלול לא פנוי, אפשר להמתין כמה שניות שיתפנה. רק לפתוח עיניים. עוד 20 שניות המתנה וכל התמונה הייתה אחרת.

  • Incident: KLM B78X at Toronto on Mar 22nd 2024, rejected takeoff due to occupied runway (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס