הפסקת המראה עקב מסלול לא פנוי, 22.3.2024
מטוס מדגם B787X, של חברת KLM, הסיע, התיישר והחל בריצת המראה, על מסלול 06L בטורונטו. הצוות הפסיק המראה, במהירות נמוכה, מכיוון שהמסלול לא היה פנוי. מטוס מדגם B789, של חברת LOT, שנחת, על אותו המסלול, טרם פינה אותו. מתברר כי צוות המטוס המסיע קיבל אישור להתיישר ולהמריא, כאשר המטוס הנוחת טרם פינה. כך זה נראה באתר Flightradar24.

מטוס מדגם B787X, של חברת KLM, הסיע, התיישר והחל בריצת המראה, על מסלול 06L בטורונטו. הצוות הפסיק המראה, במהירות נמוכה, מכיוון שהמסלול לא היה פנוי. מטוס מדגם B789, של חברת LOT, שנחת, על אותו המסלול, טרם פינה אותו. מתברר כי צוות המטוס המסיע קיבל אישור להתיישר ולהמריא, כאשר המטוס הנוחת טרם פינה. כך זה נראה באתר Flightradar24.
"מרשה מותנה" במסגרתו מטוס מקבל אישור להתיישר, אחרי מטוס ממריא או נוחת, הוא דבר מקובל. לקבל, תוך כדי הסעה אישור המראה, כאשר יש מטוס בריצת נחיתה, עוד לפני העלייה על המסלול, זה "חידוש" וממש לא מקובל. זה הצד של הפקח. לגבי התנהלות הצוות, זה מזכיר קצת מצב של רמזור ירוק בכביש. העובדה שיש לרכב אור ירוק, אינה נותנת לו אישור גורף להתחיל בנסיעה. אם הדרך אינה פנויה, יכנס לצומת ותיגרם תאונה, תוטל גם עליו אחריות. כך גם בטיסה. אם מקבלים אישור המראה, אבל המסלול לא פנוי, אפשר להמתין כמה שניות שיתפנה. רק לפתוח עיניים. עוד 20 שניות המתנה וכל התמונה הייתה אחרת.