הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 20, 2024

הפסקת המראה עקב כשל מנוע, 9.10.2024

מטוס מדגם B773, של חברת ANA, החל בריצת המראה, על מסלול 34R בטוקיו. הצוות ביצע הפסקת המראה, במהירות 105 קשר, עקב תקלת מנוע (GE90). לאחר מכן עצרו והסיעו לעמדת החניה. רשות החקירה של יפן מסרה כי במנוע נצפו נזקים בלהבי הטורבינה. 

על הפסקת המראה, במהירות גבוהה, אנחנו (גם היפנים, אני מניח) מתאמנים בכל סימולטור. מה שאנחנו פחות מתרגלים זה מה שמתפתח לאחר מכן. האם יש "נזק חמור" במנוע או שהוא כבה כך סתם (יש דבר כזה?). האם זה חשוב איזו תקלת מנוע הייתה? איזה NNC לבצע? האם בהקראה או מהזיכרון? האם לעצור על המסלול או לפנותו? האם להצמיד בלמי חנייה או לא (מזכיר שבנוהל הפסקת המראה כתוב לשקול לא להצמיד בלמי חנייה אלא אם מתוכנן פינוי חירום). האם להסיע לעמדה או להמתין? עם ליווי או בלי? הרבה מאד סוגיות שמתחילים לעסוק בהן אחרי גמר התמרון.

  • Incident: ANA B773 at Tokyo on Oct 9th 2024, rejected takeoff due to engine failure (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס