הפסקת המראה ופינוי חירום, 27.1.2025
מטוס מדגם B737, של חברת BoA Boliviana, החל בריצת המראה, בשדה התעופה קוקבמבמה, בבוליביה. הצוות הפסיק המראה, עקב תקלת מנוע. לא נמסר באופן רשמי איזו תקלה. אחרי עצירה על המסלול ובהתייעצות עם שירותי הכבאות, הקברניט הורה על פינוי חירום. לא היו נפגעים. בקישור יש סרטון של פינוי החירום, שכנראה צולם על ידי נוסע. חלק מהנוסעים יורדים עם הציוד האישי שלהם. הכבאים נמצאים ליד המטוס.
במאמר נכתב שהצוות החליט על פינוי חירום, בהתייעצות עם שירותי הכבאות וכאמצעי זהירות. אם התייעצו עם הכבאים, מן הסתם כבר עבר זמן מה מהעצירה ואלה עמדו מול המטוס. מה יותר מסכן את הנוסעים והצוות, במצב כזה, להישאר במטוס או לפנותו באמצעות המגלשות? פינוי חירום הוא תרגיל הטומן בחובו סיכונים, הוא כמובן עדיף על מצב בו הנוסעים נשרפים או נחנקים בתוך המטוס. האם הוא "אמצעי זהירות" (Precaution) או מסוכן יותר מלתת לכבאים לעבוד ולהמתין למדרגות? זה תמיד לשיקול הקברניט.