הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 3, 2024

הפסקת המראה במהירות גבוהה, 5.7.2024

מטוס מדגם B773, של חברת התעופה הפיליפינית, היה בריצת המראה, על מסלול 24, במנילה, כאשר מנוע שמאל כשל. הצוות הפסיק המראה במהירות גבוהה מאד, בסביבות 160 קרקעית.

אחרי הפסקת ההמראה, הצוות פינה מסלול, הסיע ונעצר על מסלול ההסעה המקביל, כאשר מספר צמיגים התרוקנו. הנוסעים הורדו באמצעות מדרגות.

אנחנו מתאמנים בסימולטור על הפסקות המראה ב-V1, כחלק מתרגילי החובה. הסיבה לכך אינה נעוצה בכך שזה אירוע שכיח, אלא שזה אירוע רגיש. ביצוע לא מיטבי של הפסקת המראה עלול להסתיים בתאונה וכך גם המשך המראה, כאשר נדרש לעצור. למעשה, בחלק ניכר מתרגילי הפסקת ההמראה, אנחנו מסיימים מיד אחרי שעצרנו, כאשר האירוע האמיתי, לעיתים קרובות, מתחיל רק לאחר מכן. יש רשימה של Considerations בסוף ה-Maneuver, כמה פעמים באמת הגענו לזה? סתם דוגמה קטנה – בנוהל כתוב לא להצמיד בלמי חניה, אלא אם מתכוונים לבצע פינוי חירום…

  • Incident: PAL B773 at Manila on Jul 5th 2024, rejected takeoff due to engine failure (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס