הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 14, 2023

הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו? 3.8.23

מטוס מדגם 320A (מככב אצלי היום), של חברת JetBlue, היה בגישה לג'קסונוויל, כאשר שני הגנרטורים של המנועים כשלו. ה -RAT נפל וסיפק מתח למערכות חיוניות. הצוות המשיך בגישה ונחת בשלום. במקביל, הניעו APU והעלו מתח במטוס.

מדובר בטיסה קצרה, של כ-50 דקות, בתוך פלורידה. מה שמעניין ומטריד זה שאין, לכאורה, שום קשר, בין הגנרטורים של שני המנועים. כל אחד עצמאי. מה הגורם המקשר, שהביא לכשל של שני גנרטורים במקביל?

יתכן שיש קשר לפעולה תחזוקתית שנעשתה לפני הטיסה. כבר היו דברים מעולם. השאלה היא מה אנחנו, כטייסים, יכולים לעשות. עלינו לעבוד על פי הבד"ח. כאשר המטוס כבר בפיינל, אולי הדרך הקצרה, אל המסלול, היא היעילה והטובה ביותר. ה-RAT, במטוסים בהם יש כזה (ל -737 אין) מספק אנרגיה למערכות חיוניות, אבל רק כאשר יש זרימת אוויר על כנפי המדחף שלו. לקראת הנחיתה, עם ירידת המהירות, הוא כבר מפסיק להיות יעיל.

התנעת APU יכולה לספק מתח חשמלי להמשך.

  • 2023, loss of both generators, RAT deployed in flight rd Incident: Jetblue A320 at Jacksonville on Aug 3 (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס