הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו? 3.8.23
מטוס מדגם 320A (מככב אצלי היום), של חברת JetBlue, היה בגישה לג'קסונוויל, כאשר שני הגנרטורים של המנועים כשלו. ה -RAT נפל וסיפק מתח למערכות חיוניות. הצוות המשיך בגישה ונחת בשלום. במקביל, הניעו APU והעלו מתח במטוס.
מדובר בטיסה קצרה, של כ-50 דקות, בתוך פלורידה. מה שמעניין ומטריד זה שאין, לכאורה, שום קשר, בין הגנרטורים של שני המנועים. כל אחד עצמאי. מה הגורם המקשר, שהביא לכשל של שני גנרטורים במקביל?
יתכן שיש קשר לפעולה תחזוקתית שנעשתה לפני הטיסה. כבר היו דברים מעולם. השאלה היא מה אנחנו, כטייסים, יכולים לעשות. עלינו לעבוד על פי הבד"ח. כאשר המטוס כבר בפיינל, אולי הדרך הקצרה, אל המסלול, היא היעילה והטובה ביותר. ה-RAT, במטוסים בהם יש כזה (ל -737 אין) מספק אנרגיה למערכות חיוניות, אבל רק כאשר יש זרימת אוויר על כנפי המדחף שלו. לקראת הנחיתה, עם ירידת המהירות, הוא כבר מפסיק להיות יעיל.
התנעת APU יכולה לספק מתח חשמלי להמשך.