הייתה או לא הייתה אש? 18.5.2024
מטוס מדגם A320, של חברת Air India Express, המריא מבנגלור. מיד אחרי המראה הצוות שמע באנג מכיוון מנוע ימין, ראה ריטוטים במחווני המנוע ואינדיקציה חולפת של תקלה הידראולית במערכת הצהובה. הופיעה אזהרת ENGINE STALL. בנוסף, הצוות קיבל הודעה מהקבינה על אש במנוע ימין. הצוות דן במצב והחליטו לחזור לנחיתת חירום. אחרי נחיתה פינו מסלול, עצרו וביצעו פעולות שכללו שחרור שני בלוני כיבוי אש למנוע. מכיוון שהאש לא כבתה, ביצעו פינוי חירום, במהלכו נפצעו קל מספר נוסעים. שירותי הכבאות כיבו את האש באמצעות קצף.
בבדיקה טכנית חיצונית המנוע נמצא תקין. בדיקת בורוסקופ העלתה מספר ממצאים וכמוכן נמצאו שבבים בגלאי השבבים.
רשות החקירה של הודו הגדירה את האירוע תקרית חמורה ופתחה בחקירה. על פניו מדובר על אירוע מורכב. מנוע עם אינדיקציה של הזדקרות מדחס, עם דיווח מהקבינה על אש, אבל ללא התראת אש במנוע. כדאי להשקיע רגע מחשבה איך פועלים במקרה כזה. האם מכבים מנוע ומתי? האם או מתי משחררים בלוני כיבוי אש למנוע? האם מפנים מסלול או שעוצרים עליו? לא הכול כתוב במפורש ולעיתים צריך להפעיל שיקול דעת.