הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 6, 2024

דוושות תקועות בנחיתה, 6.2.2024

מטוס מדגם B737-MAX8, של חברת United, נחת בניו ארק. במהלך ריצת הנחיתה הקברניט הבחין שהדוושות תקועות. הוא הצליח לשמור כיוון בעזרת היגוי קרקע. גם אצל הקצין הראשון התגלתה אותה תופעה. הקברניט פינה מסלול והסיע לעמדה, כאשר במהלך ההסעה הדוושות חזרו לתפקד רגיל. הקברניט פתח תקלה. התקלה שוחזרה בטיסת בדיקה, שנערכה למחרת.

מספר ימים לאחר התקרית, בוצעה בדיקה של רכיבי המערכת, בתנאי "מעבדה". הרכיבים נוסו בטמפרטורת החדר ותפקדו כרגיל. אחרי שהוכנסו למצב של טמפרטורה קרה, למשך שעה, התברר שהפיתול שנדרש להניע את הארכובה היוצאת מהסרבו של הגה הכיוון, היה גבוה בהרבה מההגדרות ובגלל שהוא מחובר מכנית לדוושות, אלה למעשה היו תקועות. 

בימים האחרונים הוציאו ה-NTSB המלצה דחופה לבדוק ולטפל ב-353 מטוסים בהם תיתכן התופעה. על פי ההודעה, המפעיל של הדוושות, המותקן במטוסי ה-MAX ובחלק ממטוסי ה-NG, המיועד לתת ניהוג לדוושות, Rollout (שמירת כיוון בנחיתה אוטומטית על המסלול במטוסי Fail Operational), עלול להיתקע עקב לחות, הנכנסת למערכת עקב התקנה לקויה וקופאת. למרות שאין שימוש למפעיל הזה בגישות שאינן אוטומטיות, הוא עדיין מחובר מכנית לדוושות. בספרות של בואינג יש הנחיות מה לעשות עם הגאים קשים או תקועים. בגדול, ההנחיה הינה להתגבר עליהם בכוח (מה שלא הולך בכוח הולך ביותר כוח). NTSB מודאגים שאם צוות יבחר להשתמש בכוח, כדי לנסות לשחרר את הדוושות, על המסלול, אלה עלולות להשתחרר לפתע והמטוס עלול לרדת מהמסלול.  

NTSB ביקשו מבואינג לתת הנחיות חדשות לצוותים, איך להתגבר על הגה כיוון (והגאים אחרים) תקוע, באוויר ועל הקרקע. כמוכן, לעדכן את צוותי המטוסים, בהם תיתכן התופעה. 

כמוכן, ביקשו מה-FAA לשקול הנחיה לפרק את הרכיבים, שהותקנו באופן לקוי מהמטוסים, עד שיתקבלו רכיבים חליפיים (המשמעות הינה רק בשמירת כיוון בנחיתה אוטומטית). 

  • Incident: United B38M at Newark on Feb 6th 2024, stuck rudder pedals on landing (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס