הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 3, 2024

גלגול הולנדי, 25.5.2024

בידיעונים קודמים כבר התייחסתי לתקרית זו, בה מטוס מדגם Boeing 737-8 MAX, של חברת Southwest חווה Dutch Roll במהלך טיסה. ה-NTSB הוציאו דוח ראשוני השבוע. יש בו מידע מעניין.

הקברניט היה PF. כאשר סקר את ספר התקלות, מצא שהיו תקלות קודמות הקשורות בתגובות של ה-Yaw Damper בטיסה. נעשו פעולות תיקון על מחשב ה-SMYD.

לאחר התיישרות ואישור המראה, כאשר עבר להיגוי קרקע בעזרת הדוושות, חש שהן היו "קשות".

אחרי הגעה לגובה השיוט, עם חיתחות קל, המטוס החל להתנדנד קלות, סביב צירו, עם תנודות קלות של הגה הכיוון, מה שיצר תחושה לא נוחה, אבל לא קיצונית. הצוות דן בנושא והבחינו גם בתנועות קלות של הדוושות, מה שנראה להם מוזר ולא שייך לתנודות Yaw Damper. בשום שלב לא הופיעה נורית או אינדיקציה של תקלה במערכת.

אחרי נחיתה המטוס נבדק ונמצא נזק מכני באזור בו מורכבים ה-PCU’s.

בחקירה (נמשכת) נמצא שכל התופעות החלו אחרי שהמטוס עבר תהליך תחזוקתי, יומיים קודם. בתחילה, לא הייתה תנועה של דוושות עם פעולת ה-Yaw Damper, אבל אחרי עבודות תחזוקה מתוכננות, לפתע החלו הדוושות להגיב לתנועותיו (מה שלא אמור לקרות). כאשר המטוס שוגר MEL ללא Yaw Damper התופעה לא קרתה. החקירה נמשכת ובין היתר אמורה לקבוע מתי נוצר הנזק המכני בתוך מייצב הכיוון.

נקודה אחת אני רוצה להאיר: הקברניט חש משהו חריג בדוושות, שהן היו קשות מהרגיל, בתחילת ריצת ההמראה. לפעמים כדאי ללכת עם התחושות. אם דוושות קשות, הגאים קשים בבדיקה, נקודה קשה או משהו נתקע במהלך הבדיקה, אלה תופעות לא נורמליות שמן הראוי לבדוק ואולי לא כדאי לבדוק אותן בטיסה.

  • Accident: Southwest B38M enroute on May 25th 2024, Dutch Roll (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס