הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 9, 2025

אש במנוע על הקרקע, 28.6.2023

מטוס מדגם B737-9MAX, של חברת United, נחת בשדה התעופה של ניוארק והסיע לעמדה, כאשר התקבלה התרעת אש במנוע שמאל (#1(. הצוות עצר, ביצע את הבד"ח, כיבה את המנוע, משך ידית ושחרר בקבוק כיבוי אחד. ההתרעה פסקה. לא נראו מבחוץ סימני אש או עשן. המטוס נגרר לעמדה. בעמדה, בבדיקת המטוס, אנשי תחזוקה זיהו סימנים של נזילת דלק מהמנוע. כמוכן, בפתיחת הכיסויים התגלו סימני חום ופיח. 

NTSB חקרו את האירוע ופרסמו לאחרונה דוח סופי. המסקנה: האש במנוע נגרמה מנזילת דלק, שנגרמה מסגירה של אום, על מחבר צינור דלק, בפיתול שלא בוצע על פי הספרות הטכנית (מאז ההרכבה הלקויה המטוס ביצע 551 קטעי טיסה). 

כמה הערות. הטיסה נגמרת במונית. הפתעות יכולות לתפוס אותנו בכל מקום. כיום יש NNC לאש במנוע על הקרקע. במקרה הזה, התקבלה התרעה והצוות פשוט נעצר במקום וביצע את הבד"ח. לא נמסר האם הכריזו חירום, אבל כאשר יש התרעת אש, אם זה על הקרקע או באוויר, זה עלול להתפתח במהירות ולצאת משליטה. הכרזת חירום חיונית. 

הבד"ח מתאים מאד למצב. הוא כולל את כל הפעולות של כיבוי המנוע ואבטחתו. במסגרת ה-NNC משחררים בלון כיבוי אחד ולא יותר, עד ההחלטה אם לבצע פינוי חירום או לא. במקרה דנן ההתרעה פסקה בכל מקרה אחרי בלון אחד ויתכן שהאש דעכה קודם כל עקב הפסקת אספקת הדלק. את הבלון השני, אם בכלל, משחררים למנוע שבו יש התרעה, במסגרת בד"ח EVACUATION. איך יודעים אם יש מצב לביצוע פינוי חירום? התרעת האש פסקה. האם זה אומר שאין אש? לא בהכרח. כדאי מאד להשתמש בדיווחים חיצוניים, קבינה, מטוסים, מגדל, כבאים. במטוסים מסוימים, כמו 737, אפשר לפתוח חלון ולהתרשם באופן בלתי אמצעי.

עצרנו. כיבינו מנוע ושחררנו בקבוק. ההתרעה פסקה. החלטנו שאין צורך בפינוי חירום. מה עכשיו? אין שום הוראה או נוהל מחייב, זה כבר השיקול של הקברניט. האם להסיע לעמדה? האם לכבות גם את המנוע השני ולהמתין לגרירה? במקרה דנן הצוות החליט להמתין לגרירה. במצב כזה מניעים APU, מכבים את המנוע השני וממתינים. סבלנות. כבר אמר מישהו שאנחנו הטייסים Waiters. כל הזמן מחכים למשהו. 

  • Incident: United B39M at Newark on Jun 28th 2023, fuel leak, engine fire
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס