הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מרץ 11, 2024

אם יש ספק אז אין ספק, 8.2.2024

מטוס מדגם A321, של חברת JetBlue, הסיע לתוך רחבת ה-Deicing בבוסטון ובמהלך ההסעה פגע, עם כנפון שמאל שלו, במייצב הגובה של מטוס דומה, של אותה חברה, שעמד כבר ברחבה. לשני המטוסים נגרמו נזקים.

כך נראה התרחיש, ברמת הרזולוציה שיכולתי להגיע אליה, באתר Flightradar24. כמובן שצלמיות המטוסים האדומות אינן מייצגות את הגודל האמיתי של המטוסים. השעה היא 1140 זולו והאירוע התרחש בסמוך לעמדת הסרת קרח D2, הממוקמת ליד תחילת מסלול 14. רחבה זו משרתת את מטוסי החברה. המטוס הפוגע הסיע מאחורי המטוס החונה ופגע בו. כך היא נראית במבט מלמעלה, על Google Earth. ככל הנראה המטוס שנפגע עמד ב-D2 (כמו המטוס שבתצלום) והמטוס הפוגע התכוון להיכנס ל-D1, משמאל.

כפי שניתן לראות, הכניסה היא בזווית, מאחורי המטוס העומד. רחבה לא מאד גדולה. מספיק שמטוס לא יכנס עד הסוף והמטוס שמאחוריו קצת יחתוך ויש לנו תאונה. מטוסי A321 הם גרסה קצת יותר ארוכה של מטוסים קודמים. בהחלט יתכן שהאורך של המטוס, יחד עם מוטת הכנפיים של המטוס שמאחוריו, לא ממש נלקחו בחשבון. הצוות צריך להקפיד להגיע ולעצור במקום המדויק, לא לבלוט אחורה. בכל מקרה, לתאונת הסעה, כאמור, אין תירוץ. עם כל הקושי שבדבר, לא עושים שיפוטים עדינים בהסעה, פשוט אין לנו דרך לדעת אם עוברים או לא ואם לא בטוחים, עוצרים.

כפי שכבר כתבתי בעבר: בדצמבר 2010 אירעה תאונה דומה למטוס B738 של אל-על, שהסיע מאחורי מטוס A321 של אליטליה, לעמדת ההתיישרות של מסלול 25 ברומא. הכנפון השמאלי של מטוסנו פגע בקצה הימני של הגה הגובה של המטוס האיטלקי. הצוותים דיברו ביניהם על האפשרות שאחד פגע בשני, אבל הצוות הישראלי טען שלא. שני המטוסים המריאו לתל אביב. בתל אביב על הכנפון של מטוסנו נראתה שריטה קלה בצבע. למטוס האיטלקי נגרם נזק ממשי והוא קורקע למספר ימים. אגב, הק"ר (כבר מזמן קברניט) הביע אז ספק אם "עוברים". הקברניט סבר שכן. טעה.

  • Incident Airbus A321-231 (WL) N956JT, (aviation-safety.net)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס