הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 17, 2024

ירידה מהמסלול בהמראה, 21.12.2023

מטוס מדגם B788, של חברת Ethiopian  התחיל בריצת המראה, על מסלול 01L באוסלו. מיד עם תחילת הריצה המטוס סטה ימינה וירד אל הקרקע הרכה שבצידו.

המטוס היה בטיסת העברה לשטוקהולם. משם היה אמור לטוס לאדיס שעה אחרי נחיתה. המטוס ביצע De Icing ברחבה שליד המסלול ולאחר מכן הסיע, התיישר ומיד פתח מנועים להמראה. תוך שניות ירד מהמסלול.

אינני יודע פרטים לגבי העמסת המטוס, האם היה מלא נוסעים או חלקית או ריק והאם הוא כבר תודלק לכל הנתיב או רק לקטע הטיסה הראשון. השלב הראשון של ההמראה הוא קריטי, במיוחד במסלולים חלקים. אמנם הרוח הייתה אף חזקה, אבל ירד שלג ברצף במשך שעות והטמפרטורה הייתה מינוס 4. במאמר לא נרשם אם כבה מנוע. יש חשיבות רבה להאצה אחידה של המנועים. לשם כך יש לפתוח אותם פתיחה ראשונית על פי הכתוב בספר ורק לאחר מכן ללחוץ TOGA. בתנאים ששררו היה צורך לבצע הרצת מנועים לפחות ל-50% N1. אם המנועים אינם מאיצים באופן אחיד, עלול להתפתח מומנט אסימטריה שעל מסלול חלק יזרוק את המטוס החוצה תוך זמן קצר מאד. על הצוות להשתלט על זה והפעולה החשובה ביותר היא סגירת מנועים שמבטלת את האסימטריה מיד.

  • Incident: Ethiopian B788 at Oslo on Dec 21st 2023, runway excursion on takeoff (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס