הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 12, 2025

שרשרת כשלים שנגמרה בבריחת דיחוס, 31.10.2024

מטוס מדגם B788, של חברת Avianca, היה בשיוט, בגובה 42,000 רגל, מעל האוקיינוס האטלנטי, כאשר התרחשה תקלת דיחוס. התקלה הביאה את הצוות לבצע הנמכת חירום לגובה 10,000 ולשחרר את מסכות החמצן של הנוסעים. לאחר מכן נחתו ב-Ponta Delgada. איש לא נפגע.

רשות החקירה של פורטוגל פרסמה את השתלשלות האירועים, כפי שנותחה בעזרת ה-DFDR. במהלך השיוט, היה כשל  L GEN DRIVE L2 ומיד אחריו נפל PACK L. הצוות החל בהנמכה לגובה 34,000 רגל כדי לטפל בתקלת ה-PACK. תוך כדי הנמכה, הקבינה טיפסה ועברה גובה 10,000. הצוות חבש מסכות וביצע את הפעולות הנדרשות להנמכת חירום. גובה הקבינה המרבי היה 11,370 רגל, אולם, הצוות הפיל את המסכות של הנוסעים. הצוות הכריז חירום והמשיך הנמכה לגובה 10,000 רגל. מניתוח ה-DFDR התברר כי אחרי נפילת הגנרטור, נפלו בזה אחר זה שני ה-CAC’s בצד שמאל, עקב עומס יתר. הקבינה טיפסה עקב חוסר היכולת של ה-PACK R לשמור על הדיחוס. התברר כי בטיסות קודמות אותו PACK חווה בעיות שונות. עוד התברר שהמטוס היה בתחזוקה "כבדה" כמה ימים לפני הטיסה. נעשו עבודות על ה-PACKS ובמסגרתם הרכיבו צינורות מעבר אוויר של ה-Recirculating fans בצד ימין, באופן לקוי. הדבר גרם לדליפה ולתפקוד לקוי של PACK R.

עד כאן סיפור האירוע. אני לא נכנס לניתוח שלו. צוות פועל על פי האינדיקציות והודעות ה-EICAS. מטוס 787 הוא מורכב ולעיתים מערכת אחת כרוכה בשנייה, באופן שקצת קשה לנו להבין. רק לפני מספר שנים התברר לנו, במסגרת תחקיר שנערך, מה המשמעויות של איבוד שני גנרטורים על מנוע אחד. כאן, הרכבה לקויה השפיעה על ספיקה של PACK אחד. נפילת גנרטור הפילה, בשרשרת, שני CAC’s ולמעשה את ה-PACK השני. הדרך לבריחת דיחוס ולהנמכת חירום נסללה. 

  • Incident: Avianca B788 over Atlantic on Oct 31st 2024, loss of cabin pressure
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס