הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 20, 2024

נשארה בחוץ, 21.9.2024

בטיסת נוסעים של חברת התעופה של סרי לנקה, מסידני לקולומבו (זמן טיסה של כ-10 שעות), הקצינה הראשונה יצאה לשירותים והקברניט לא אפשר לה לשוב. ככל הידוע לי, ממה שהתפרסם בתקשורת, הקברניט זעם על כך שהקצינה הראשונה לא ארגנה איש צוות קבינה שיכנס וישב בקוקפיט, בזמן שהיא יוצאת. ככל הנראה נהלי החברה מחייבים שבכל עת יהיו נוכחים שני אנשי צוות התא הטייסים. אחרי דין ודברים קולני, בהתערבות צוות הקבינה, הקברניט אפשר לה לשוב. הקצינה הראשונה הגישה תלונה אחרי הנחיתה. הקברניט קורקע על ידי החברה ולאחר מכן התפטר. רשות התעופה של סרי לנקה פתחה בחקירה. 

יש לא מעט חברות המחייבות הימצאות של שני אנשי צוות, בכל עת, בתא הטייסים. זאת בעקבות מקרים בהם טייסים התאבדו ולקחו עימם את המטוס נוסעיו וצוותו. המקרה המפורסם ביותר היה German Wings, בשנת 2015. האם דייל, במושב המשקיף, יכול למנוע מטייס לרסק את המטוס אם כך החליט לעשות? ספק רב, אבל זה הנוהל. בין זה ובין מריבה ומניעת כניסה לתא של טייס, יש מרחק רב. חילוקי דעות ואפילו פעולה שלא בדיוק לפי הנוהל, אפשר לפתור וליישב. קוקפיט זה לא משחק ילדים. 

  • Incident: Srilankan A333 enroute on Sep 21st 2024, captain locked first officer out (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס