מנוחה מבוקרת בתא הטייסים
עייפות במהלך טיסה, איננה רק מנת חלקם של טייסים ישראלים, בזמני מלחמה. היא בעיה כלל עולמית, שלעיתים אף תרמה להיווצרות תאונות. אחד האמצעים לאפחות הסיכון, הוא "מנוחה מבוקרת" בתא הטייסים. בחברת אל-על האפשרות לבצע Controlled rest קיימת ב-OM A. מודגש גם בספרות כי האופציה הזו מיועדת לטיפול במקרים של עייפות המתפתחת תוך כדי הטיסה ולא ככלי תכנוני. הנוהל מפרט את התנאים ואופן הביצוע.
מזכיר: ב-EFOS, תחת EVENT REPORTS יש אפשרות (אפשרות? חובה על פי ה-OM A) לדווח על ביצוע מנוחה מבוקרת. דיווח אינו ""מכתים" את המדווח! נהפוך הוא. מדובר על כלי סטטיסטי במהותו, כדי שהנהלת אגף טייס ראשי וסטנדרטים תוכל לנטר את מצב העייפות בטיסות.
מצורף מאמר, מבית Skybrary בנושא. המאמר סוקר את הרקע התאורטי ומסביר את ההיגיון העומד מאחורי מגבלות שונות בנוהל. לדוגמה, למה המנוחה מוגבלת בזמן ולמה יש לסיימה פרק זמן מוגדר לפני הנמכה. המאמר נותן כלים, מעבר לנוהל היבש, איך לנצל את המנוחה בצורה מיטבית.
מדגיש: מדובר במאמר, מטעם גוף העוסק בבטיחות בתעופה. מה שקובע זה מה שכתוב ב-OM A.




