הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 23, 2025

מנוחה מבוקרת בתא הטייסים

עייפות במהלך טיסה, איננה רק מנת חלקם של טייסים ישראלים, בזמני מלחמה. היא בעיה כלל עולמית, שלעיתים אף תרמה להיווצרות תאונות. אחד האמצעים לאפחות הסיכון, הוא "מנוחה מבוקרת" בתא הטייסים. בחברת אל-על האפשרות לבצע Controlled rest קיימת ב-OM A. מודגש גם בספרות כי האופציה הזו מיועדת לטיפול במקרים של עייפות המתפתחת תוך כדי הטיסה ולא ככלי תכנוני. הנוהל מפרט את התנאים ואופן הביצוע. 

מזכיר: ב-EFOS, תחת EVENT REPORTS יש אפשרות (אפשרות? חובה על פי ה-OM A) לדווח על ביצוע מנוחה מבוקרת. דיווח אינו ""מכתים" את המדווח! נהפוך הוא. מדובר על כלי סטטיסטי במהותו, כדי שהנהלת אגף טייס ראשי וסטנדרטים תוכל לנטר את מצב העייפות בטיסות. 

מצורף מאמר, מבית Skybrary בנושא. המאמר סוקר את הרקע התאורטי ומסביר את ההיגיון העומד מאחורי מגבלות שונות בנוהל. לדוגמה, למה המנוחה מוגבלת בזמן ולמה יש לסיימה פרק זמן מוגדר לפני הנמכה. המאמר נותן כלים, מעבר לנוהל היבש, איך לנצל את המנוחה בצורה מיטבית. 

מדגיש: מדובר במאמר, מטעם גוף העוסק בבטיחות בתעופה. מה שקובע זה מה שכתוב ב-OM A. 

  • Flight Crew In-Seat Rest | SKYbrary Aviation Safety
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס