הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוגוסט 11, 2024

מטען לא מעוגן (2), 28.7.2024

מטוס מטען מדגם B772, של חברת Qatar Airways, היה בדרכו מאטלנטה לפרנקפורט והיה אמור להמשיך משם לדוחא. משטח מטען, בסיפון הראשי, שלא עוגן למקומו כראוי, זז, פגע בדפנות תא המטען וגרם להן נזק. רק אחרי 6 ימים המטוס המשיך וביצע טיסת העברה ליעד. אחרי 3 ימים נוספים חזר לטיסות קו רגילות.

משטח מטען לא נעול, בתא המטען, הוא תקרית חמורה, שעלולה, בנסיבות מסוימות, להיגמר בתאונה קטלנית. בצי 747-200, מהנדס הטייס (שהוא איש צוות בתא הטייסים) היה מבצע סיבוב, בסיפון המטען הראשי ובודק, בראייה, שהפאלטים מעוגנים למקומם. זה קשה, זה לא נוח, אבל זה יכול להציל חיים. אני לא בטוח שזה נעשה, במטוסים המופעלים בצוות של שני טייסים. 

נהלי תפעול מבצעי קרקע מחייבים הפרדה, בין מי שנועל ובין מי שבודק את הנעילה. יש מי שאחראי על ההעמסה ועל הרמת הנועלים ויש מי שאחראי לבדוק שהנועלים אכן הורמו. אסור שזה יהיה אותו אדם. היו מקרים מעולם (כולל אצלנו), בהם, מסיבות תפעוליות של סוכן השינוע, בדיקת הכפל לא בוצעה. באחד המקרים (שבעקבותיו למדנו על כך), משטח מטען, בחלק הקדמי של סיפון המטען המרכזי, של מטוס B744, לא ננעל. המשטח נע לפנים ומצא עצמו בתוך האף המטוס, בנחיתה. 

  • Incident: Qatar B772 at Atlanta and Frankfurt on Jul 28th 2024, unsecured pallet in cargo hold (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס