הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוגוסט 25, 2024

מה תקר יכול לעשות, 12.8.2024

מטוס מדגם B744F, של חברת Atlas, המריא משדה התעופה של טוקיו ללוס אנג'לס. בהמראה נקרעו שני צמיגים אחוריים, בכן הנסע Left Body Gear. כתוצאה מכך נגרמו נזקים למערכת הידראולית ויש דיווחים שגם למערכת הדיחוס. המטוס עצר טיפוס בגובה 10,000 רגל ונכנס לריתוק לזמן ארוך. אחרי כ-3.5 שעות חזרו לנחיתה. המטוס נתקע על המסלול כאשר שני הצמיגים קרועים והבלמים לוהטים. 

 

פריים מתוך סרטון ששודר בטלוויזיה היפנית מראה את הבלמים הלוהטים והצמיגים הקרועים:

שירותי הכיבוי וההצלה קיררו את הצמיגים והבלמים. אחרי זמן מה המטוס נגרר לעמדת חניה. נכון לרגע ההקלדה, שמונה ימים אחרי התקרית, המטוס לא שב ללוח הטיסות.

הצמיגים האחוריים ב-Body Gear של מטוסי 747, נושאים את העומס הגבוה ביותר בהמראה. הם האחרונים להינתק מהמסלול. קרע בצמיג (כל צמיג), במהירות גבוהה, עלול להטיל חלקי גומי לוהטים, במהירות עצומה, לכל הכיוונים, גם קדימה. כשל של צמיג אחד עלול לגרום גם לזה שלידו להיקרע, תחת העומס. היו מקרים בהם קרעי צמיגים חדרו למנועים, למרות שהכונס נמצא לפניהם. נזקים למשטחי היגוי, כנפיים, מערכות הידראוליות, נפוצים באירועים כאלה. הצוות לא תמיד מבחין בכך שנקרעו לו צמיגים, אבל בהחלט מקבל את התוצאות, אחרי המראה. התקרית בחקירה.

  • Accident Boeing 747-481F N404KZ, Monday 12 August 2024 (flightsafety.org)
  • Incident: Atlas B744 at Tokyo on Aug 12th 2024, hydraulic failure, tyre damage on landing (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס