הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 6, 2024

מה קרה למטוס הנשיאותי? 3.10.2024

מטוס מדגם A319, של ממשלת ברזיל, הטיס את נשיא המדינה, משדה התעופה Felipe Angeles, שליד מקסיקו סיטי לארצו. זאת, אחרי שהשתתף בטקס ההשבעה של נשיאת מקסיקו, קלאודיה שיינבוים. אחרי המראה, התגלתה תקלה במטוס. הצוות נכנס להמתנה, מעל השדה, למשך כ-5 שעות, לאחריה נחת בשלום. 

שדה התעופה פליפה אנג'לס ממוקם כ-20 מייל צפונית משדה התעופה הבינלאומי של מקסיקו סיטי. הוא כולל שלושה מסלולים מקבילים וארוכים, בכיוונים 04/22 (אחד באורך 3,500 מטר ושני מסלולים 4,500 מטר). גובהו מעל פני הים 7,362 רגל. המטוס המריא על 04L (אחד הארוכים). לא ברור איזו תקלה הייתה למטוס, יש סברה כי מדובר היה בפגיעת ציפור, שגרמה נזק לאחד המנועים או לאחת המערכות החיוניות לטיסה. המטוס נכנס להמתנה, מעל השדה, בגובה קרוב ל-13,000 רגל, למשך זמן ארוך, עד שהפחית משקל ונכנס לנחיתה. לא נמסר מה הייתה התקלה.

טיסה עם ראש מדינה (ע"ע כנף ציון) עלולה ליצור לחץ מבצעי על הטייסים, לבצע את המשימה בכל מחיר, גם אם התנאים, מבחינה מקצועית, אינם מתאימים. זכורה לכולנו התאונה הקטלנית, בה נהרג נשיא פולין (עם פמליה של בכירי צבא וממשל), כאשר מטוס, של חיל האוויר הפולני, ביצע גישה בראות נמוכה, בשדה התעופה של סמולנסק (10.4.2010). 

צוות שמבצע המתנה, של כמעט 5 שעות, עם הנשיא בתא הנוסעים, מן הסתם התגבר על הלחץ ולא נחת מעל משקל הנחיתה המרבי (אינני יודע כרגע האם הייתה הצדקה מקצועית כן לנחות). כלל אצבע הוא שכל מטוס יכול לנחות על כל מסלול ממנו המריא (אם התנאים לא השתנו משמעותית). סביר להניח שהמטוס יכול היה לנחות, מעל משקל הנחיתה המרבי, אולם הטייסים נמנעו מכך. גם בטיסת "דגל", הקברניט הוא הפוסק המקצועי האחרון. 

  • A A319 carrying Brazil President Lula circled for almost five hours after takeoff (airlive.net)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס