הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוגוסט 25, 2024

לא לקחו את הסיבוב, 17.8.2024

מטוס מדגם B773, של חברת Swiss, היה בדרכו מטוקיו לציריך, כאשר נאלץ לבצע נחיתת ביניים עקב נוסע חולה. הצוות פנה לנחיתה באסטנה, בירת קזחסטן. המטוס נחת, על מסלול 22, אולם נאלץ לבצע 180 בסוף המסלול, עקב העובדה שהקושרת בסופו הייתה סגורה. במהלך הפניה לאחור כן הנסע הקדמי ירד מהשטח הסלול והמטוס נתקע.

רוחב המסלול באסטנה 45 מטר ואורכו 3,500 מטר. אני יכול להניח שתכנון עצירה נכון היה מביא את המטוס למהירות שבה ניתן היה לפנות מסלול בקושרת אחת לפני אחרונה. מכיוון שהמטוס היה ב-Diversion, יש מצב שהצוות לא היה מודע לסגירת הקושרת האחרונה. אולי לא הספיקו לעבור על ה-NOTAM’s של השדה ויתכן שגם המגדל לא חשב שיש צורך לעדכן אותם. 

לפי ה-FCOM של מטוס 777-200, הרוחב המינימלי של השטח הסלול, לביצוע פניית  180 רגילה, הינו 47.5 מטר. ב-FCTM פרק Ground Operations, יש הנחיות מה לעשות, אם רוחב השטח הסלול הוא 45 מטר או פחות. זה נקרא Pivot Turn (פניה על ציר). באופן כללי, עדיף להזמין גורר. במידה ואין גורר זמין, אפשר לבצע Pivot Turn, בתנאים מסוימים, המפורטים שם, ביניהם שהמטוס מתחת למגבלת משקל נחיתה. הטכניקה (כדאי לקרוא את ההנחיות במקור) הינה להביא את כן הנסע החיצוני צמוד, ככל האפשר, לשול המסלול. לעצור. אחרי שהמטוס עומד, להסיט את היגוי הקרקע לזווית המרבית לכיוון מרכז המסלול, לפתוח מנוע בצד החיצוני, לשחרר את הבלמים מכן הנסע החיצוני ולהמשיך לבלום על כן הנסע הפנימי, עד שמוודאים שכן הנסע הקדמי עבר את שיא הפניה. כאשר הטכניקה הזו מבוצעת כלשונה, ניתן לבצע את הפניה על 38.4 מטר רוחב מסלול בלבד. 

הנקודה המצערת היא שהמטוס ביצע נחיתת חירום כדי להביא נוסע חולה לטיפול רפואי, אבל לבסוף נתקע על המסלול, עם הנוסע..

  • Incident Boeing 777-3DEER HB-JNI, Saturday 17 August 2024 (flightsafety.org)
  • Incident: Swiss B773 at Astana on Aug 17th 2024, runway excursion during backtrack (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס