כמעט ונפגע חמור על המסלול, 25.2.2025
מטוס מדגם B738, של חברת Southwest, היה בשלב שבירת הגלישה לנחיתה, על מסלול 31C, בשדה התעופה Chicago Midway, כאשר נאלצו ללכת סביב, עקב מטוס מנהלים שחצה את המסלול. המטוס, מדגם Challenger 35, קיבל אישור להסיע על מסלול ההמראה 04L, ולעצור (Hold short) לפני חציית 31C. התקרית החמורה בחקירה.
מה לעזאזל קרה ל"שמאל נקי, ימין נקי?". כבר לא מסתכלים במורד המסלול לפני שחוצים אותו? זה אלמנטרי. בהסעה על מסלול טיסה, לחצייה של מסלול אחר להבדיל ממסלול הסעה, אין סימונים כמקובל בחציית מסלולים, לא קו עצירה, לא STOP BAR ולא סימנים אחרים. בטיחות מסלולים הינה "רעה חולה" בארה"ב. יש לזה הרבה סיבות, קצרה היריעה. חברים, תפתחו עיניים ואוזניים.
סרטון בקישור השני. המחשת ADS-B עם הקלטת ATC בקישור השלישי.
כך זה נראה:




