הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אפריל 6, 2025

התרעת EGPWS בהצטרפות, 2.2.2025

מטוס מדגם A320, של חברת easyJet, הצטרף לנחיתה בשדה התעופה HURGHADA שבמצרים. ההצטרפות בוצעה מצפון, לנחיתה על מסלול 34L. במהלך ההצטרפות, לקראת סוף "עם הרוח" ופניה לצלע בסיס, בהנמכה לגובה 2,900 רגל, התקבלה התרעת EGPWS (לא נמסר איזה סוג). הצוות טיפס לגובה 4,000 רגל והמשיך לנחיתה. התקרית התרחשה בשעת ערב, במזג אוויר נאה.

שדה HEGN ממוקם על הגדה המערבית של הים האדום, דרומית מערבית משארם. בשדה שני מסלולים מקבילים, בכיוון 34/16. ההצטרפות מצפון מערב נעשית על שני STAR בשמות BOPOB 1A או SOKOT 1A. המטוס דנן ככל הנראה הצטרף על השני מבניהם. התהליך יורד דרומה מקביל ממערב לשדה, עד כ-15 מייל דרומית ממנו, לנקודת הפניה GN203 שגובהה 6,100 רגל MANDATORY. ה-MSA באותו סקטור הוא 9,200 רגל ובסמוך לנתיב יש מכשולים והרים. מעט דרומית מנקודת סוף ה-STAR יש פסגה בגובה 4,085 רגל. ההמשך הוא לרוב בתהליך RNP. 

לא נמסר איזה תהליך המטוס עשה. נקודת הפניה שלו לצלע בסיס הייתה בפועל כ-3 מייל צפונית מנקודת הפניה המתוכננת ב-STAR. אם הוא הנמיך ל-2,900 רגל, במסגרת ה-STAR, הוא היה בחריגה משמעותית של 3,200 רגל כלפי מטה. אם הוא קיבל אישור לבצע גישת ראיה, הוא כנראה לא לקח בחשבון את המכשולים בדרכו. לא סתם ה-STAR מתוכנן כך. 

לא נמסר במאמר איזו התרעת EGPWS הוא קיבל. בהחלט יתכן שהוא קיבל התרעת CAUTION ממכשול שלפניו, על פי תכונת ה-Enhanced של המערכת, בהתאם לווקטור של המטוס, יחסית למכשולים המופיעים בבסיס הנתונים. 

האם נכון להמשיך בגישה, אחרי קבלת התרעת EGPWS? הקברניט הזה סבר שכן. הוא תמרן, טיפס רגעית לגובה 4,000 רגל ומיד הנמיך חזרה להצטרך לתהליך RNP 34L. ההתרעה הייתה, טופלה, חלפה ולכאורה הכול בסדר. יתכן שזו הייתה התרעת CAUTION שמחייבת רק תיקון ומאפשרת המשך גישה. ואם מקבלים PULL UP רגעי במהלך גישה, היה וחלף, האם צריך לבצע תמרון? האם זה נכון להמשיך בגישה? אם קיבלנו התרעת EGPWS, כנראה שאנחנו לא בדיוק נמצאים איפה שחשבנו שאנחנו, אז אולי כדאי לצאת מההצטרפות ולהתארגן מחדש? 

  • Incident: Easyjet A20N at Hurghada on Feb 2nd 2025, EGPWS warning on approach
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס