הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ספטמבר 22, 2024

הנמכת חירום ומה שאחריה, 13.9.2024

מטוס מדגם A333, של חברת Swiss, יצא לדרכו מציריך לניו-ארק. בחציית גובה 25,000 רגל בטיפוס, הצוות ביצע הנמכת חירום, עקב איבוד דיחוס. ההנמכה בוצעה בכיוון צפון מערב והמטוס הגיע לגובה 10,000 רגל בתוך כ-4 דקות. מסיכות החמצן בקבינה נפלו. הצוות הפנה את המטוס בחזרה לציריך, ביצעו סיבוב ריתוק אחד מוארך, של כ-10 דקות ואחריו הצטרפו לנחיתה. נחתו בשלום, על מסלול 16. החברה מסרה כי היה צורך לבצע נחיתה מעל משקל הנחיתה המרבי, לא נמסר מה הייתה הדחיפות. עוד ציינה החברה כי שירותי החירום המתינו למטוס בנחיתה, עקב הסיכון להתחממות הבלמים (זה לא הפריע לצוות להמשיך אחרי נחיתה ולהסיע מיד לעמדת החניה).

תקלת דיחוס, הנמכת חירום. הגענו לגובה 10,000, החירום בעצם נגמר, אלא אם מישהו נפגע בקבינה. בהנמכה מגובה 25,000 רגל, סיכוי נמוך. מכאן, עקרונית אין דחיפות ולרוב אין סיבה לנחיתה מעל משקל הנחיתה המרבי. יחד עם זאת, נחיתה מעל המשקל יכולה להתבצע בצורה בטוחה, כך אומרת הספרות. יחד עם זאת, נחיתה מעל משקל מרבי תביא, בסיכוי טוב, להתחממות בלמים. מה עלול לקרות מהתחממות בלמים כבר נרשם בידיעון זה ואחרים. להמשיך להסיע, אחרי נחיתה כזו, צריך סיבה מאד טובה ולפעמים החפזון מהשטן והנזק עלול להיות גבוה מהתועלת. לבקש משירותי הכיבוי לעקוב ולשים עין, זה נהדר, כדי שיראו אם מתפתח משהו ויתערבו, אבל אולי כדאי למנוע ממשהו להתפתח מלכתחילה?

  • Incident: Swiss A333 at Zurich on Sep 13th 2024, loss of cabin pressure (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס