הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 12, 2025

המטוס ארוך מדי… 8.1.2025

מטוס מדגם B738, של חברת American Airlines, יצא לטיסה משיקאגו ללוס אנג'לס. בעודו מסיע, לכיוון מסלול ההמראה, פגע עם כנפו השמאלית בזנב של מטוס B787-10, של חברת United. לשני המטוסים נגרמו נזקים, כנראה קלים. בצילום המסך למטה, נראים שני המטוסים. AAL1979 הסיע מאחורי UAL219, על מסלול הסעה A. המטוס הארוך, פנה דרומה על A10 ונעצר על הצומת עם מסלול הסעה B, בהמתנה לתור של מטוסים על מסלול הסעה N, שהיו בדרכם להמראה. המטוס של AAL המשיך בהסעה ופגע, עם כנפון שמאל, בזנב של ה-787. 

אין הצדקה לתאונות הסעה. אם לא בטוח שעוברים, ממתינים. יש מקום למודעות, של מטוסים מסיעים, לרבות כאלה שנכנסים לחניה, לכך שעלולה להיות תנועה מאחוריהם. צריך תמיד להתקדם עד הנקודה המוגדרת, לא לבנות על כישורי השיפוט והאוויראות של מי שמאחור. עם זאת, האחריות היא על הפוגע. כידוע, לא ניתן לראות בעין ולוודא אם עוברים או לא. צריך לקחת מקדם בטיחות. יש מקומות, בשדות תעופה, בהם ניתן לבנות על הסימונים ועל זה שמטוסים עומדים עליהם. לא במהלך הסעה, שזהו שלב דינמי. לפני מספר שנים פגע מטוס של אלעל, עם כנפון שמאל שלו, בקצה זנב של מטוס אליטליה, בעמדת המראה ברומא. שם היה ספק, הקברניט חשב שהוא עובר. טעה. לק"ר היה ספק והוא גם השמיע אותו בתא… שני המטוסים המריאו לנתב"ג. למטוס אל-על נגרם שפשוף קל בצבע. למטוס אליטליה נגרם נזק להגה הגובה והוא קורקע לשלושה ימים. 

  • Incident Boeing 737-823 (WL) N988NN, Wednesday 8 January 2025
  • Incident Boeing 787-10 Dreamliner N14016, Wednesday 8 January 2025
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס