המטוס ארוך מדי… 8.1.2025
מטוס מדגם B738, של חברת American Airlines, יצא לטיסה משיקאגו ללוס אנג'לס. בעודו מסיע, לכיוון מסלול ההמראה, פגע עם כנפו השמאלית בזנב של מטוס B787-10, של חברת United. לשני המטוסים נגרמו נזקים, כנראה קלים. בצילום המסך למטה, נראים שני המטוסים. AAL1979 הסיע מאחורי UAL219, על מסלול הסעה A. המטוס הארוך, פנה דרומה על A10 ונעצר על הצומת עם מסלול הסעה B, בהמתנה לתור של מטוסים על מסלול הסעה N, שהיו בדרכם להמראה. המטוס של AAL המשיך בהסעה ופגע, עם כנפון שמאל, בזנב של ה-787.
אין הצדקה לתאונות הסעה. אם לא בטוח שעוברים, ממתינים. יש מקום למודעות, של מטוסים מסיעים, לרבות כאלה שנכנסים לחניה, לכך שעלולה להיות תנועה מאחוריהם. צריך תמיד להתקדם עד הנקודה המוגדרת, לא לבנות על כישורי השיפוט והאוויראות של מי שמאחור. עם זאת, האחריות היא על הפוגע. כידוע, לא ניתן לראות בעין ולוודא אם עוברים או לא. צריך לקחת מקדם בטיחות. יש מקומות, בשדות תעופה, בהם ניתן לבנות על הסימונים ועל זה שמטוסים עומדים עליהם. לא במהלך הסעה, שזהו שלב דינמי. לפני מספר שנים פגע מטוס של אלעל, עם כנפון שמאל שלו, בקצה זנב של מטוס אליטליה, בעמדת המראה ברומא. שם היה ספק, הקברניט חשב שהוא עובר. טעה. לק"ר היה ספק והוא גם השמיע אותו בתא… שני המטוסים המריאו לנתב"ג. למטוס אל-על נגרם שפשוף קל בצבע. למטוס אליטליה נגרם נזק להגה הגובה והוא קורקע לשלושה ימים.




