היה מנוע?
הידעתם שכמעט שליש מהמטוסים המונעים באמצעות מנועי PW1000G (ביניהם A320NEO) מקורקעים? מתברר שמנועים חדישים מדגם זה, המכוניםGeared Turbofan (GTF) סובלים מאפשרות של כשל מוקדם של חלקים פנימיים, כתוצאה מפגמים בתהליך הייצור. שיפוץ (Recall) מנוע כזה עלול לקחת מעל 300 ימים, בהנחה שיש חלפים ובתי מלאכה זמינים לשפץ אותו.
אנחנו זוכרים היטב את הבעיות שהיו ועדיין יש למנועי Trent 1000 של מטוסי 787, שבגינן מספר גדול של מטוסים, מדגם זה, מקורקעים בעולם. למיטב ידיעתי בחברת British Airways בלבד, יש 10 מטוסים מדגם זה, שעומדים על הקרקע בהיעדר מנועים. הדבר אף גרם לחברה ליזום הסבות למטוסי 777 (MFF) לטייסי 787, כדי שלא יסבלו מאבטלה סמויה.
קרקוע מטוסים עקב בעיות שונות, בעיקר מנועים, מהווה בעיה קשה לחברות התעופה וליצרנים, שכן התעופה העולמית זקוקה באופן נואש למטוסים.




