הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 23, 2025

החלקרח, 11.2.2025

מטוס מדגם CRJ-550, של חברת Gojet, נחת בשדה התעופה של סנט לואיס, על מסלול 11. כאשר ניסה לפנות את המסלול, בקושרת האחרונה, המטוס החליק, ירד מהמסלול ונעצר על הקרקע הרכה.

מזג האוויר היה חורפי. ראות מוגבלת, שלג וערפל קופא (FZFG), טמפרטורה מינוס 1. בהערות מופיעה גם אפשרות לגשם קופא (FZRA). מתכון מצוין למסלול מזוהם וחלק. על פי דיווח המגדל המסלול טופל בנוזל להרחקת קרח, זמן קצר לפני התקרית. 

חדי העין יבחינו שלא מדובר בקושרת המוגדרת "פינוי מהיר" (HST) וגם שמהירות הקרקע של המטוס, בכניסתו לפניה, הייתה 27 קשר. בתנאי מזג אוויר ומסלול כאלה, הגעה במהירות כזו לפינוי, מצריכה הרבה מזל כדי לא להחליק הצידה. בתנאים כאלה יש להגיע ליציאה במהירות הסעה נמוכה, עד כמה שניתן, אחרת, פיזיקה פשוטה תביא את המטוס להחלקה הצידה, ללא שליטה. 

  • Incident: Gojet CRJ7 at St. Louis on Feb 12th 2025, runway excursion after landing
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס