הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 9, 2025

הבלמים והרברסים לא פעלו, 19.11.2024

מטוס מדגם B763  מטען, של חברת Cargojet, נחת בשדה התעופה של וונקובר. במהלך ההצטרפות קרתה תקלת מדפים. הצוות הכריז PAN PAN והודיעו שינחתו במהירות גבוהה מהרגיל. המטוס נחת, על מסלול 08L ו"גמר" מסלול. המטוס נעצר 1880 רגל אחרי סוף המסלול. כן הנסע הקדמי קרס. הצוות הכריז חירום. למטוס נגרם נזק כבד. 

רשות החקירה הקנדית פרסמה מספר פרטים מעניינים. מתברר שהתקלה שהייתה במהלך ההצטרפות הייתה אסימטריה במדפי שפת ההתקפה (Slats). הצוות ביצע עת ה-NNC והתכונן לנחיתה במהירות גבוהה מהרגיל. אחרי נחיתה הצוות ניסה לבלום ולהוציא רברסרים, אולם הבלמים לא פעלו וכך גם הרברסרים. המטוס רץ על המסלול, בלא אמצעי עצירה וחצה את סופו ב-120 קשר. המטוס פגע בגופי תאורה ועוד כמה עצמים ונעצר על הקרקע הרכה, 1250 רגל אחרי סוף הקטע הסלול (חלק ממנו כבר אחרי סוף המסלול). 

איך קרה שהבלמים לא עבדו וגם לא שני הרברסרים? שאלה מאד מרכזית לחקירה. מה המשותף? ככל הנראה מצב קרקע/אוויר, אם כי יש סוגי מטוסים רבים שבהם ניתן להוציא רברסרים מתחת לגובה 10 רגל, בלי קשר למצב קרקע/אוויר. אנחנו מתאמנים לעיתים על תקלות שבהן המטוס מרגיש "קרקע" כאשר הוא באוויר (מה שגורם לכך הדיחוס לא נבנה, אי אפשר לקפל גלגלים ועוד תופעות). איך אפשר להתגבר על מצב שבו המטוס מרגיש שהוא באוויר גם אחרי נחיתה? אפשר לדעת את זה קודם?

  • Accident: Cargojet B763 at Vancouver on Nov 19th 2024, flaps problems, overran runway on landing, nose gear collapse
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס