הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 20, 2024

האם זה "בסדר" לקבל התראת קרבה לקרקע, בגישת ראיה? 30.9.2024

מטוס מדגם A321, של חברת Salam Air, ביצע גישת ראיה, בצהרים, לשדה התעופה של Muscat בעומאן. במהלך ההנמכה, כאשר חצו גובה 5,400 רגל, הצוות קיבל התראת TERRAIN AHEAD. הם טיפסו לגובה 8,000 רגל, נכנסו לגישה נוספת ונחתו בשלום. האירוע בחקירה. 

בתצלום המסך, מתוך Flightradar24, נראה המטוס בנקודה בה, ככל הנראה קיבלו את ההתראה. הגובה שהמטוס שידר היה 5,350. תוך שניה החלו לטפס, בשיעור שהגיע ל-4,000 רגל לדקה.

עיון בתרשימי הגישות למסלולי 08 מראה כי ממש בסמוך לנתיב ההנמכה, מעט משמאל ומלפנים (צפון) מהנקודה בה נראה המטוס, יש הר,  בגובה 6,503 רגל… ה-MSA בגזרה זו הינו 9,100 רגל. סביר שהצוות ידע על ההר הזה ותכנן לעבור לצידו, אבל ההתראה קצת שיבשה את התוכניות. מאידך, יתכן שהם התרכזו יותר בלחפש את השדה, במרחק מעל 20 מייל ומימין ולא שמו לב לקרבתם להר.

התראת EGPWS אינה מתקבל מהגובה האלקטרוני, אלא תוצאת חישוב, של וקטור התנועה של המטוס, מול בסיס הנתונים של המערכת (כמובן שזה לא יקרה אם עשינו TERR OVRD). כאשר החישוב מראה שהמטוס עלול לפגוע במכשול, בתוך פרק זמן מוגדר, תתקבל התראת TERRAIN AHEAD (או CAUTION TERRAIN תלוי בסוג המערכת). כאשר פרק הזמן המחושב יהיה קצר יותר, תתקבל התראה בדרגת חומרה גבוהה יותר. על פי הכללים הכתובים לנו ב-QRH, התראה מהסוג הקל יותר מחייבת תיקון של נתיב הטיסה בלבד. אם ההתראה מתקבלת כאשר המטוס בתנאי ראייה ביום, והצוות מוודא בראייה שאין סיכון ממכשול או מפני הקרקע, אפשר להמשיך בגישה. התראה מהסוג החמור, מחייבת תמרון היחלצות, אלא אם הווידוא, שאין סכנה ממכשולים, היה לפני קבלת ההתראה. בתנאי ראיה יום, ניתן להמשיך בגישה. 

מדוע הצוות ביצע תמרון היחלצות? אני לא ממש יודע. בכל מקרה, גם בתנאי ראייה, ביום, בביצוע גישת ראייה, כדאי להתרחק ממכשולים, הרי אנחנו לא בטיסת שט"ן. 

  • Incident: Salam A21N at Muscat on Sep 30th 2024, EGPWS activates on approach (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס