הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 23, 2025

דוחות חקירה סופיים

לדוחות חקירת תאונות יש ותמיד יהיה תפקיד חשוב בעיצוב ושיפור בטיחות התעופה העולמית. זו הדרך של התעופה ללמוד מטעויות ולנסות, בעזרת הלקחים, למנוע תאונות עתידיות. למרבה הצער, אחוזים נמוכים מדי, של תאונות ותקריות חמורות, מגיעים לדוח סופי. על פי נתוני IATA, נכון ליוני 2024, בין השנים 2018-2023 אירעו 268 תאונות, מתוכן רק 140 הגיעו לדוח חקירה סופי (52%). על פי נתוני FSF, למטוסים שמשקלם עולה על 5,700 ק"ג, אירעו בין השנים 2018-2022 בסך הכול 448 תאונות ותקריות חמורות, מתוכן רק 160 (36%) הגיעו לדוח סופי. מדובר על דוחות חקירה שפורסמו, שכן יש מצבים בהם יש דוח חקירה סופי אולם, מסיבות שונות, זה לא פורסם. 

מספר גופים בעלי עניין בבטיחות התעופה (לרבות IFALPA), הוציאו לאחרונה נייר עמדה בנושא. בנייר עמדה זה מוצגים הנתונים הללו. עמדתם הינה כי לתהליך החקירה, של תאונות או תקריות, חשיבות בבניית סטנדרטיים בטיחותיים בינלאומיים. כדי ללמוד מתאונות, התעשייה זקוקה לדוחות סופיים נגישים ובתוך פרק זמן סביר (הערה: מסגרות הזמן מוגדרות בנהלי ICAO). הצהרת ביניים או אפילו דוח ביניים, אין בהם די והם אינם תחליף ראוי לדוח סופי. על מדינות לוודא שיש די הכשרה ואמצעים, כדי להבטיח את פרסומם של דוחות סופיים. עליהן לעמוד בכללים שנקבעו ב-Annex 13 של ICAO ולפרסם דוחות סופיים מלאים, בהתאם לסטנדרטים וללוחות הזמנים הנדרשים באותו Annex, כדי להבטיח שיפור מתמיד בבטיחות התעופה העולמית.  

לעיון בנייר העמדה לחצו על הקישור.

  • 25pos09-publication-of-final-reports.pdf
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס