הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אפריל 6, 2025

אש בתא האחסון, 20.3.2025

מטוס מדגם A320, של חברת Hong Kong היה בטיסה פנימית, מעל שמי סין, כאשר החל עשן להיתמר מתא אחסון בקבינה. הצוות, בסיוע נוסעים, טיפלו באש בעזרת מטפי Halon והרבה מאד מים. במקביל, הצוות ביצע סטיה לנחיתת חירום בשדה משנה בנתיב. נחתו בשלום. 

ממצאים ראשוניים העלו כי סוללת גיבוי בהספק Mah 20,000 סבלה מבריחה תרמית וניצתה.

בינואר השנה עלה באש מטוס מדגם A321 בדרום קוריאה, כתוצאה מאש שהחלה בנסיבות דומות. כל הנוסעים והצוות התפנו מהמטוס והאש התפתחה עד שהמטוס נמחה, כאשר הכבאים מבצעים עליו פעולות כיבוי מבחוץ. מה ההבדל בין המקרים? לכאורה שניהם החלו באותה הצורה? ההבדל הוא בהתנהלות הצוות והנוסעים. באירוע הראשון, עם תחילתו, כאשר נודע לקברניט שיש עשן בקבינה, הוא הנחה מיד על פינוי חירום. בכך למעשה גזר את דינו של המטוס, שכן הצוות כבר לא עסק בטיפול באש, אלא בפינוי הנוסעים. יש לשער שאם זה היא קורה באוויר, הצוות היה קודם כל מנסה לטפל באש, כמו שעשו במקרה האחרון. הסוללה היא גוף קטן ממדים. לא היא זו ששורפת את המטוס, אלא החומרים שהיא מציתה סביבה. הטיפול בסוללה עצמה הוא באמצעות בידוד וקירור. הטיפול בכל שאר החומרים הבוערים הוא באמצעות מטפים. אם מתפתח אירוע כזה על הקרקע, אפשר אפילו לקחת את הסוללה ולהשליך אותה החוצה דרך דלת או חלון מילוט. 

כך נראה המטוס שעלה באש בדרום קוריאה. הכול התחיל בסוללת גיבוי ליתיום של נוסע.

לשירותכם טבלת מה מותר ומה אסור לגבי סוללות בטיסות אל-על (מאתר החברה).

  • Incident: Hong Kong A320 near Fuzhou on Mar 20th 2025, fire in cabin
  • Airline_passengers_and_batteries-HEB-JAN-2019.pdf
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס