הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מרץ 9, 2025

איבוד הפרדה בעזיבה, 27.2.2025

הונג קונג. פעם היינו טסים לשם. כיום יש שם שלושה מסלולים. שני מטוסים רחבי גוף המריאו מזרחה, האחד על מסלול 07C  והשני על 07R. נתיבי העזיבה היו דומים. במהלך העזיבה המטוסים הגיעו למרחק של 800 מטר אופקי, כאשר היו באותו גובה. המטוס שהמריא על המסלול הדרומי, קיבל TCAS RA להנמיך. 

המגדל טען שאחד המטוסים קיבל מרשה לגובה 3,000 רגל בלבד והשני לגובה 5,000 רגל, אולם עקב שיעורי הטיפוס, שהיו שונים ממה שהפקח שער, נוצרה הקרבה. 

נהלי העזיבה בהונג קונג הם בעלי גובה טיפוס ראשוני 5,000 רגל. אם המגדל הנחה מטוס לעצור בגובה 3,000 רגל, זה סימן שמישהו עשה טעות תכנון קודמת. נוהל העזיבה על מסלולי 07 "משחיל" את המטוסים בין ההר עם ה"בודהה" Lantau מדרום (ראו בתצלום למטה) לבין היבשת שמצפון ונדרשת פניה הדוקה (מוגבלת מהירות), בנקודה מוגדרת, צפון מזרחית מההר, לכיוון דרום, בין ההר לבין האי, אל הים הפתוח. נתיבי העזיבה דומים. לתת לשני מטוסים להמריא באותו זמן, על מסלולים מקבילים, לאותו כיוון, כאשר המרשה שלהם לאותו גובה והנתיב מכנס אותם לאותה נקודה, זו טעות קשה. אין שם גם הרבה לאן לברוח. לקבל RA להנמיך, בעזיבה כזו, ממש לא נעים. אמנם מתחת 1,000 רגל אלקטרוני, מערכת TCAS עוברת ל-TA ONLY ואינה נותנת הוראות טיפוס או הנמכה, אבל, היא לא לוקחת בחשבון את המכשולים שנמצאים בבסיס הנתונים של EGPWS ועלולים להיות על נתיב הטיסה. משמע שבמצב הנתון, אם המטוס בגובה 1,500 רגל מעל הים, בטיפוס לכיוון מזרח ואמור לעבור מעל מכשול, הוא עלול לקבל RA להנמיך, בלי לקחת בחשבון את המכשול שמלפנים. 

  • Incident: MNG A333 and Silk Way B772 at Hong Kong on Feb 27th 2025, loss of separation on departure
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס