הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 13, 2017

מאמצים לגיוס טייסים חדשים,
גם מסחריים וגם צבאיים

החוסר בטייסים נגרם הן בשל יוקר האימונים והן בשל גיל הפרישה. המחסום הגדול בפני טייסים חדשים הוא יוקר תהליך האימון: העלות הנדרשת כדי להפוך לטיס היא כ- 200,000$ – יותר מהסכום שהלוואות הסטודנטים (בארה”ב) מכסות. בנוסף, יש צורך באיסוף של 1,500 שעות טיסה כדי להתקבל כטייס בחברת תעופה – ובכך מתארך עוד יותר הזמן עד למשכורת הראשונה ולתחילת החזר ההלוואה. בין 2014 ו-2016 הייתה ירידה תלולה של הצטרפות טייסים חדשים לחברות התעופה.

צד אחר של הבעיה הוא סוגיית גיל הפרישה. במהלך 10 השנים הבאות יגיעו כ-42% מהטייסים המסחריים בארצות הברית לגיל 65. חברת “בואינג” מעריכה כי התעופה תזדקק לשכור כ-117,000 טייסים לאפשר את הגידול הצפוי בה.

אפילו לחיל האוויר האמריקני יחסרו השנה 900 טייסים. כדי לדרבן את המועמדים, מציע חיל האוויר בונוס של 35,000$ בעת החתימה. גם בסקטור האזרחי מציעות חברות תעופה העלאה במשכורות לטייסים חדשים: בשלוש השנים האחרונות שולש שכר טייסים חדשים מ- 20,000$ ל- 59,000$ שנה.

החוסר בטייסים בחברות הקטנות גורם כבר להעלאת מחירי הכרטיסים בנתיבים קצרים – אף יותר מאלה שבנתיבים מחוף-לחוף של בחברות הגדולות. גם הרבה קווי תעופה קצרים מתבטלים לחלוטין, מחוסר צוותי אוויר.

כרגע מתקיים לחץ על הקונגרס בארה”ב לשנות את הכללים: הלוואות נוחות יותר לאלה המבקשים לעשות קריירה תעופתית ודרכים קלות יותר לאיסוף השעות לצורך קבלת תפקיד שהיה זוהר בעבר, אך נתקל היום במחסומים כלכליים.

מקור: https://www.economist.com/blogs/gulliver/2017/10/flyer-hires

עיבור ותרגום – אילן הייט

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי
אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us
האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
08-9150694
08-9150934
igud@isralpa.org.il
כתבו אלינו
Architecture and Design Website by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס