הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מאי 8, 2019

טכנאי מ-GE ובן דודו מואשמים בגניבת סודות תעופתיים בארה”ב

הטכנאי, סיני-אמריקני העובד לשעבר בחברת General Electric הואשם בריגול כלכלי ובגניבה של תוכניות לטורבינות של מטוסי סילון. הוא נעצר ל-14 יום ושוחרר בערבות, בגלל החשד לגניבה של “רכוש אינטלקטואלי” מ-GE והעברתו לסין. האיש בן ה-56 מניו-יורק חשוד גם בגניבת תיקים המכילים מודלים, שרטוטים הנדסיים וקונפיגורציות שונות של מנועים וטורבינות קיטור.

בן דודו, איש עסקים החי בסין ונמצא בה כרגע, הואשם אף הוא כאיש קשר. ביחד הם העבירו את החומר הגנוב למוסדות מחקר סיניים ואוניברסיטאות. בתמורה הם קיבלו “תמיכה כלכלית”.

שוויין של התוכניות הסודיות שנגנבו הוא מיליונים רבים של דולרים.

סגן התובע הכללי אמר: “ההאשמה הזו מתארת מקרה קלאסי של מדיניות הממשל הסיני לשדוד את רכושן האינטלקטואלי של חברות אמריקניות ולהעתיק את תוצרתן במפעלים סיניים, מתוך כוונה להחליף את המוצר האמריקני, בתחילה בסין ואחר כך בשאר העולם. לא נשב בחיבוק ידיים כשהכלכלה השנייה בגודלה בעולם עוסקת בגניבה, הנתמכת על ידי ממשלתה”.

חבר בוועדה של אבטחת קשרי המסחר ארה”ב-סין אמר כי הטכנולוגיה שאותה ניסו השניים לגנוב “נמצאת בליבו של החסרון הסיני בטכנולוגיות של טורבינות”. כזכור, לסין לא הייתה יכולת לייצר מנועי סילון לצורך חיל האוויר שלה ולמכירות בינלאומיות חיצוניות.

לפני כמה שנים הקימה חברת GE תאגיד עם חברת תעופה/חלל סינית בשם AVIC החברה הסינית הייתה אמורה לספק תוכנות תעופתיות שהיא פיתחה ובתמורה לקבל זכיון למכירת מנועי סילון. “עתה נראה כי סין באה וגנבה את מה שלא רצתה לרכוש” אומר חבר הוועדה.

סגן מנהל ה-FBI  אומר: “עסקים אמריקנים משקיעים שעות רבות וסכומי כסף גדולים כדי לפתח טכנולוגיות ייחודיות – אך הטכנולוגיה הזו נגנבת. יש לכך השפעה הרסנית על עסקים וחשש מפיטורי עובדים. סין ממשיכה לתמוך בנוהג שאינו מכבד את החוק. ה-FBI ימשיך להלחם במאמצי סין לגנוב טכנולוגיה אמריקנית”

תרגום ועיבוד – אילן הייט


https://bit.ly/2VkCylV

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי
אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us
האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
08-9150694
08-9150934
igud@isralpa.org.il
כתבו אלינו
Architecture and Design Website by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס