הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 15, 2018

מאמר מהמגזין האינטרנטי “Wired.com”, מאת Jack Stewart. פורסם ב-23 בינואר 2018

חציית האוקיינוס האטלנטי מהירה מתמיד – המטוסים נעזרים ברוחות עזות

בטיסת חברת Norwegian מלוס-אנג’לס לפריז בשבוע שעבר הופתעו הנוסעים לראות במסכי הבידור שלפניהם כי מהירותו הקרקעית של המטוס גדולה בהרבה מהמקובל: כמעט 600 קשר. בטיסה אחרת של אותה חברה נרשמה אף מהירות של  630 קשר בחלק מנתיב טיסה מקביל.

המטוס מדגם ” Boeing 787-9 Dreamliner” ביצע את הטיסה מש”ת “קנדי” בניו-יורק ל”גטוויק” בלונדון ב-5 שעות ו-13 דקות (ושבר שיא בן שנתיים של ” British Airways” מ-2015, אך השיא האמיתי שייך למטוס “קונקורד” שעשה טיסה דומה בקצת פחות משלוש שעות.).

המהירות הקרקעית הגבוהה כל כך הושגה בעזרת רוחות-גב עזות: ה- Jet Stream הנושב בדרך כלל ממערב למזרח בשמי האוקיינוס האטלנטי. הטיסה הייתה יכולה להיות אפילו מהירה יותר, אלא שהטייסים בחרו שלא לטוס דרך איזור של מזג אווויר בלתי יציב (Turbulence) בגובה נמוך יותר.

On Friday, another Norwegian plane set a new speed record for a subsonic transatlantic crossing. The Boeing 787-9 Dreamliner went from New York’s JFK Airport to London’s Gatwick in 5 hours and 13 minutes.

מערכת הנתיבים מעל האוקיינוס ( North Atlantic Tracks) מוסדרת על ידי יחידות הבקרה בהתאם למשטר הרוחות היומי. המערכת מפורסמת לידיעת חברות התעופה השולחות את מטוסיהן לניצול מירבי של הרוח. הנתיבים מופיעים בצילום (של “Flight Radar 24”) כקווים ירוקים וניתן לראות את המטוסים המשתמשים בהם בטיסות מזרחה. לא רואים בצילום את הטיסות לכיוון מערב, המנסות כמובן להמנע מהרוח העזה – ושזמן טסתן ארוך בהרבה. קשת-הצבעים מראה את עצמת הרוח, כשהצבע האדום מציין את עוצמתו המירבית של זרם הסילון.

כדי להבהיר: המטוסים לא טסו במהירות גדולה יותר ממהירות השיוט הרגילה שלהם – בסביבות מאך 0.85, המהירות החריגה שנמדדה הייתה כלפי הקרקע ולא מהירות המטוס בתוך זרם האוויר.

“זרם הסילון” החם והכבד הוא לא רק מועיל: הוא עלול לגרום גם ל-Turbulence, שממנו מנסים הטייסים להתרחק, לטובת הנוסעים ונוחיות הטיסה. לפעמים יוצא שכרו בהפסדו, כאשר הזמן שהרוויח המטוס בחציית האוקיינוס הולך לאיבוד בהמתנה (Holding) כאשר עדיין לא הגיע מועד הנחיתה = ה”Slot”, בשדה התעופה העמוס.

עם החרפת שינויי האקלים בשנים האחרונות טוענים מדעני אטמוספירה כי יש החרפה בעצמת השינויים של זרמי הסילון הקוטביים, אך התופעה עוד צריכה להיבדק.

עיבוד ותרגום – אילן הייט

 

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי
אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us
האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
08-9150694
08-9150934
igud@isralpa.org.il
כתבו אלינו
Architecture and Design Website by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס