הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 3, 2018

חברת "בואינג" מקדמת את ה-777X עם כנפיים מתקפלות

חברת "בואינג" הציגה השבוע, בסלון האווירי של דובאי שבאיחוד האמירויות את תא הטייס של המטוס החדיש שלה בסדרת ה-777. הרעיון של כנפיים מתקפלות הוא גורם-מפתח בתכנון המטוס, ומאפשר פרישה של מלוא המוטה שלו – 235.5 רגל (כ-77 מטרים!). כך תושג יעילות מירבית בשיוט ארוך טווח (Long Range Cruise). על הקרקע, לאחר קיפול קצות הכנפיים, ניתן יהיה להשתמש במסלולי הסעה צרים יותר ובעמדות חנייה מוגבלות-רוחב.  החלק המתקפל יהיה באורך של 12 רגל. (כ-4 מטרים) מכל צד.

במהלך ארבע השנים האחרונות מתייעצת חברת "בואינג" עם גורמי רישוי בארה"ב ובאירופה על יישום הרעיון. לאחרונה היא קבלה מה-FAA אישור להמשך הפעילות – בתנאי שהסטנדרטים המקובלים של בטיחות הטיסה ימשיכו ויישמרו. התנאים כוללים: אזהרה לצוות כאשר קצות הכנפיים אינן במצב הנכון, הוכחות למגבלות כושר הנשיאה של המבנה והדגמת יכולת שליטה מקובלת במטוס כשנושבות רוחות צד במהלך קיפול הכנפיים. כמו כן דורש ה-FAA מערכת שתתריע (גם וויזואלית וגם קולית) בפני הטייסים על שהכנפיים אינן במקומן ושהן נעולות כראוי לפני ההמראה – מחשש לאירוע "קטסטרופי".

בין השאר נבדקת גם האפשרות (הנדירה?) שקצה הכנף ישתחרר וינוע בחופשיות במהלך הטיסה. זה עלול לגרום לעומסים ולחוסר יציבות אירו-אלסטית, מאמצי כיפוף ורטיטות של הכנף. נבדקת גם העמידות של קצה הכנף, כשהיא מקופלת, במשבי-רוח בעצמה של עד 65 קשר. על "בואינג" להדגים גם שליטה במטוס כאשר כנף אחת התקפלה באוויר. אפילו מיקומם של אורות הניווט בקצות הכנפיים נתון לבדיקה.

משך העליה / ירידה של קצה הכנף הוא כ-20 שניות. יש ב"יו-טיוב" סרטון של "בואינג" המדגים את הפעולה.

www.aviationweek.com

עיבוד ותרגום – אילן הייט

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס