הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 3, 2018

הצבא הצרפתי משתמש ב"לוחמים מעופפים" כדי לצוד רחפנים

נשר זהוב מיירט רחפן, בעת תרגיל צבאי בבסיס חיל האוויר הצרפתי Mont-de-Marsan  בדרום מערב צרפת

לאחר כמה מקרים בהם חדרו רחפנים לאיזורים אסורים, כמו ארמון הנשיאות בפריז או מתחמים צבאיים סודיים, החל חיל האוויר הצרפתי לאמן ארבעה עופות דורסים “עייט זהוב” ליירט ולהרוס רחפנים הנכנסים לתחומים מוגבלים.

האימונים החלו כבר ב-2016 וארבעת ציפורי הטרף הגדולות נקראות בשמות של גיבורי “שלושת המוסקטרים”: ד’ארטניאן, אתוס, ארמיס ופורתוס.

מאמנת נשרים בחיל האוויר הצרפתי

המאמן הראשי של הנשרים אומר כי “הם אומנו לראות ברחפן אוכל – והם מיירטים אותם באופן אוטומטי”.

השימוש בציפורי-טרף (בדרך כלל עייטים וניצים) הוא תהליך מקובל בכמה חילות אוויר בעולם, למלחמה בציפורים (ובחיות אחרות) בסביבות מסלולים ושדות תעופה, כדי להפחית את הנזקים מהתנגשויות איתן בשלבי ההמראה והנחיתה. יש ניצנים לסוג פעילות כזה גם בכמה שדות אזרחיים.

העייטים הזהובים של חיל האוויר הצרפתי גודלו בהפרייה מלאכותית,כי הזן הזה מוגן על פי חוק ויש איסור על איסוף ביצים מהקינים שלהם. שלושה מהעייטים הם זכרים ואחת – נקבה.

משקל כל עייט הוא כ- 5 ק”ג, כמשקלו של הרחפן שאיתו הוא אמור להתמודד. מהירותם המירבית של העייטים בעת יירוט היא כ-75 קמ”ש והם מסוגלים לאתר רחפן-מטרה מטווח של יותר מקילומטר וחצי – דבר ההופך אותם לציידי רחפנים מעולים. משך האימון שלהם הוא כ-8 חודשים. בתחילת האימון הם מתורגלים בתקיפת הרחפן מאותו הגובה. בהמשך הם לומדים לצלול עליו מלמעלה.

 כדי להגן על הטפרים שברגלי העייטים מפני הלהבים של מנועי הרחפנים התקינו להם בחיל האוויר כפפות עשויות מעור ומחוזקות ב-Kevlar

העייטים כבר מבצעים פיטרולים באזור הפירינאים בדרום צרפת. בקרוב הם יוצבו בשדות תעופה ובאירועים מיוחדים הרגישים לטרור, כמו מפגשי פסגה או משחקי כדורגל.

ומה קורה בנתב”ג, עם חדירות הרחפנים למרחב האווירי שלו?…

http://fxn.ws/2kMPeAh

עיבוד ותרגום – אילן הייט

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי
אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us
האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
08-9150694
08-9150934
igud@isralpa.org.il
כתבו אלינו
Architecture and Design Website by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס